Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4213 ggr
[Mia-Li]
2014-01-28 18:59

Medlemspresentationer

Här kan ni som tillkommer som nya medlemmar göra en liten presentation om er.
Givetvis frivilligt.

Och ni som redan är medlemmar får givetvis skriva ni med.

🌺

  • Redigerat 2021-01-13 14:27 av Niklas
Annons:
Disturbed-Angel
2014-01-28 22:16
#1

Mitt namn är Sara, Jag är 23 år gammal och för lite mer än ett år sedan (3 dagar innan jag skulle fylla 22) dog min mamma. Det kom väldigt plötsligt för ingen visste att hon var sjuk. I alla fall min mamma dog knappt två månader innan sin 44-årsdag.

 Ett år efter mammas död fick jag diagnosen Multipel Skleros och det slog mig hårt. Nu känner jag extra mycket sorg över att jag saknar min mamma i allt det svåra jag måste gå igenom.

kulanturbo
2014-01-29 03:53
#2

Jag heter Anna. Min mamma försvann från oss i november i cancer Hon fick bröst cancer för något år sedan. Men allt var lugnt sedan ett tag. Hon gick på kontroller. Sedan upptäckte de en tumör i lungan. Hon fick cytostatika och på kontrollen i början av sommaren var lungorna fina. Helt plötsligt kom en knuta på låret. De tog prov på den och det visade sig vara en tumör. Sedan kom det bara fler och fler. I slutet var det väl ca 30 st. Hon gick på cytostatika behandling plus strålade de största. I mitten av oktober svimmade Mamma på toaletten och pappa hittade henne på morgonen. Vi åkte in till lasarettet. Pappa frågade läkaren när mamma inte hörde om hennes tillstånd. Han sa då att det rörde sig om veckor. Vi var helt chockade. Levde i chocktillstånd då vi inte alls var beredda. Hon kom till hospis och fick mycket bra vård. Vi med sålänge hon var där. Sedan glöms de anhöriga bort lite. Jag mår inte alls bra. Saknar mamma så det gör ont. Kommer på var morgon att det var inte en mardröm. Det är verkligheten som är mardrömmen. Jätte bra att Mia tog tag i denna sidan. Den var helt stillastående innan. Ämnet är jätte viktigt. Annars håller jag mest på med mina djur. Det är mitt stora intresse. Jobbar som hudterapeut. Jobbade en del som modell när jag var yngre och gladare. Utelivet är helt nerlagt för min del. Känner inte alls för det längre. Man känner lite att kompisar undviker en efter mamma gått bort. De vet väl inte vad de ska säga och jag är sur och tråkig. Därför bra med en Sådant är sida där man kan skriva av sig och finns fler i samma sits

[Mia-Li]
2014-01-29 09:46
#3

Välkomna Sara och Anna. 🌺

Det är hemskt det ni vart med om och går i genom.
Var absolut inte rädda för att starta egna trådar om ni vill diskutera, ventilera eller har frågor om något.

❤️🌺

[vinterflinga]
2014-01-30 09:08
#4

Jag saknar min Farmor som jag tycker om mest i hela världen ….❤️😭

[Mia-Li]
2014-01-30 09:35
#5

#4 Jag förstår dej vinterflinga. 🌺

kulanturbo
2014-01-30 13:48
#6

Samma här. Saknar henne så! Jag är rätt ny på i fokus. Var först bara på norsk skogkatt sen hittade jag fler sidor. Har aldrig startat nån tråd. Ska kolla hur man gör

Annons:
[Mia-Li]
2014-01-30 13:51
#7

kulanturbo

Du startar trådar genom att gå upp till vänstra hörnet. Välja skriv inlägg.
Skriv vad du vill i rutan och gå sedan ner på sidan och välj vilken grupp tråden ska ligga i. Sedan trycker du på Publicera.

Fråga om du vill veta mer.

🌺

[Skörbjugg]
2014-01-30 15:22
#8

Hej, Emma heter jag. Jag är 23 år gammal och min morfar gick bort väldigt oväntat och hastigt 17 december, något som inte riktigt sjunkit in helt. Annars hänger jag mest på kattsajterna här på iFokus, där jag är Medarbetare på tre av dem. Ha det fint allihop E

[Mia-Li]
2014-01-30 15:24
#9

Välkommen Skörbjugg.

🌺

[vinterflinga]
2014-01-30 17:32
#10

Ville gärna vara anonym med mitt namn, men kan säga att jag bor i Linköping och är 30 år.  Hänger på forum med Astronomi, HBT, FILM , SORG och övernaturligt.  :)

Är glad att denna sida finns, den betyder mkt för mig :)

[Mia-Li]
2014-01-31 09:19
#11

#10

Helt klart behöver man inte tala om sitt riktiga namn. Man får vara lite anonym här. 👍

skeppskátten
2014-02-03 20:30
#12

Hej jag heter Amanda och är 20 år gammal nu, För ett tag sen gick min bästa kompis bort, hon tog livet av sig. Annars hänger jag mycket på hund och kattsidorna här på iFokus, upptäckte nyss Sorg iFokus och känns fint att kunna ventilera sig själv om man skulle behöva.

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

kulanturbo
2014-02-03 20:51
#13

Så hemskt Amanda! Man vet inte vad man ska skriva som låter bra. Verkligen tråkigt när någon väljer att ta livet av sig. Jag hittade också denna sidan för inte så länge sedan. Var inne på katt sidorna innan och fortfarande. Tur man har djuren i allt detta elände. Utan dem hade jag aldrig klarat denna sorg.

Annons:
skeppskátten
2014-02-03 20:59
#14

Håller med dig Kulanturbo, utan djuren hade man aldrig klarat sig, Dom ger så mycket glädje!

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

[Mia-Li]
2014-02-04 09:02
#15

Välkommen Skeppskatten😃

Usch så hemskt.
Jag hoppas du kommer att ha nytta av sajten. Och skriv när du känner för det och vill.

🌺

Ronja&Ila
2014-05-04 22:47
#16

Heter Ronja & är 20 . Har förlorar både släktingar och vänner alldeles för tidigt. Har även en pappa som är psykiskt sjuk & har flyttat runt en hel del mellan olika familjehem då min pappa har försökt styra ( och förstöra , känns det som) mitt liv, fått mig flyttad mitt i nätterna osv … Även blivit misshandlad under tiden jag bodde hemma och känt mig fruktansvärt ensam och missförstådd men har idag byggt upp en trygg grund för mig själv och gått i terapi i många år. Är väldigt nöjd över allt jag byggt upp och den person jag blivit .

Dalek
2014-05-05 21:06
#17

Hej! Jag heter Lisa och är 19 (snart 20) år och förlorade min pappa i juli förra sommaren. Han blev bara 66 år hade mycket kvar att ge, han skulle komma till mig i Visby och gå på medeltidsveckan och så mycket mer. Han hade åkt in och ut på sjukhuset i några år med diabetes grad fyra tror jag det var och ta en massa tester. Sen fick han diagnosen wegner granulomatos, detta tog hårt på hans njurar vilket ledde till att han fick gå på dialys i nästan tre månader. Sista gången jag såg honom var på min student då jag åkte inom på sjukhuset, som låg några mil bort ifrån där jag bodde. Efter någon vecka ringde jag sjukhuset och frågade hur det var med honom eftersom han inte svarade i sin telefon och då fick jag beskedet att han var som i koma. Jag och min sambo bestämde oss för att åka ner och hälsa på honom, men precis när vi skulle sätta oss i bilen ringde sjukhuset och berättade att han hade avlidit. 

I slutet på juli (han avled den 11) så var det begravning som var väldigt fin med hans favorit låtar spelade och blommor i rött och vitt då han var ifrån Danmark. Folk lade små vikingaskepp som dem hade gjort då han var väldigt entusiastisk angående vikingar och medeltiden. 

En tid senare när vi (familjen) hade fått bekräftat ifrån länsstyrelsen att vi fick sprida hans aska i den sjö han alltid rodde ut och fiskade i. Så nu får han för evigt vila i vågorna. Du är djupt saknad ❤️

[Sabina]
2014-11-14 00:50
#18

Jag heter Sabina, inom loppet av 1,5 år har jag förlorat min morbror, en nära vän och min mamma, så livet är väldigt tungt just nu.

Jag bor även i en annan stad än de som nyligen gått ifrån mig så jag var inte med vid de två första dödsfallen som också kom mycket plötsligt och oväntat.  Men när mamma började bli sämre i sin cancer, ringde de från sjukhuset och jag fick vara med henne dygnet runt den sista veckan i hennes liv, då jag även bodde på sjukhuset. Det var fint att få sköta om henne så gott jag kunde på sjukhuset med hjälp av övrig personal. På min födelsedag som inträffade där på sjukhuset kramade hon om mig och sa "Grattis på födelsedagen, Älsklig" det var en sån fin födelsedagspresent, den bästa faktiskt! Annars var mamma ganska borta pga smärtan och alla medicinerna hon fick proppa i sig. Den 22 september, tre dagar efter jag fyllt år dog mamma och fick äntligen avsluta sitt lidande.

Jag känner mig inte bara väldigt ledsen utan så ensam, jag har inga mor-och farföräldrar, dålig kontakt med min bror men desto bättre med systern. Här i det lilla samhället jag bor känner jag knappt några personer. Tack och lov har jag mina fina barn som mamma var så stolt över ❤️

[DenTysta]
2017-05-26 12:05
#19

Fastän det var några år sedan någon skrev i den här tråden tänker jag skriva i den i alla fall.

Jag är 17 år gammal och hittade Sorg iFokus för en tid sedan, men först nu bestämde jag mig för att bli medlem. Jag förlorade min pappa när jag var 15 år gammal, mitt syskon har en ätstörning och min mamma är trött. Själv har jag en depression och år av obearbetade och instängda känslor. Förlorade mina farföräldrar när jag var sju och åtta år gammal, och sedan dess har mitt mående inte precis varit på topp.

Jag hoppas att få hjälp från Sorg iFokus.

Intehärutandär
2017-06-05 00:42
#20

Jag bor med min son och vi förlorade och begravde min dotter/hans lillasyster 2015. Lever i efterlivet numer som är ett helvete.

Annons:
Upp till toppen
Annons: