Annons:
Etikettmedlemmarnas-berättelse
Läst 2658 ggr
Blodfot
2014-01-30 12:44

Varför jag?

Nu vill jag skriva av mig, för just nu är jag riktigt ledsen. Över många saker, jag har upplevt mer än någon anna 16 åring ska vara med om. 

Jag har blivit sexuelt utnyttjad, sexuelt trakaserad från två olika killar, en av de tog chansen när jag var som mest sårbar och använde det emot mig, en gång vilel ahn träfafs och jag ville men gjorde dte aldrig som tur var, för då skulle det blivit mer än sesuella trakaserrier. Men än är inte h*lvetet slut, nej inte på långa vägar.

Jag har blivit mobbad i nästan hela mitt liv. Missförståd, hatad. Detta är så svårt att skriva, jag har på ett sätt blivit misshandlad (inget alvarligt) av flera killar, och alla bara såg på, när jag sen sa till läraren så sa de att jag hade varit med på det? Hur dum får man vara? Så jag fick shit. Men det värsta var nog när en kille höll ett stort sten block och skulle kasta den mot mig.  

Ibland undarar jag vad jag gör här, för det ända som händer är att jag får massa smärta. Jag är blott 16 år och varit med om massa saker, saker jag bara vill dö av. 

ni får komentera.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
[Mia-Li]
2014-01-30 12:48
#1

Usch stackare.
Nä detta ska ingen behöva vara med om oavsett ålder.
Förstår att det är jättetufft.

Var det ingen lärare alls i skolan som lyssnade på dej? Dina föräldrar, vet de om allt detta?

För att du ska ha chans att komma vidare så rekommenderar jag dej att ta kontakt med någon kurator eller psykolog. De kan hjälpa dej att få ur dej allt detta och vet vad som behövs göras.

Kram🌺

Blodfot
2014-01-30 12:51
#2

Nej ingen lärare lyssnade på mig, jag har kännt mig så kränkt i en skola 6-7. Ska prata med kurator snart.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Mia-Li]
2014-01-30 12:53
#3

Detta är tragiskt att ingen lärare bryr sej.
Har du berättat för dina föräldrar? De kanske kan hjälpa dej.
Eller rättare sagt: De SKA hjälpa dej.

Bra att du ska prata med kurator.

Har du någon god vän du kan lita på? Som du kan prata med?

Blodfot
2014-01-30 12:56
#4

Jag har slutat däör som tur är, min familj hjälpte men det sket fullständigt i oss.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Mia-Li]
2014-01-30 12:57
#5

Ok. inte lätt det där när de inget gör.
Gick du vidare till rektor?

Men jag hoppas iallafall att din kurator kan hjälpa dej.
Du ska inte behöva ha det på detta viset.

🌺

Engagera
2014-01-30 13:16
#6

Hoppas du läser detta!

Påminns så mycket om min egna uppväxt när jag läser dina inlägg. Även om det känns som ett helvete så måste du tänka på att du inte är ensam om detta! Det var tur att du skrev här så jag fick läsa för det känns inom mig fast det var över 10 år sedan det hände mig.

Jag blev också slagen. Utnyttjad. Mobbad.
Lärare såg på mig när jag bekände det som precis hänt och han sa "Ni får reda ut det här tills imorgon" och så vände han på sig och gick för dagen. Det finns så många som inte kan eller vill se oss som blir utsatta. Även de som är dumma mot oss är utsatta - men någon annan stans. Kanske i hemmet eller så. Vissa av dessa personer kanske helt enkelt ser att de har makt över de som redan ligger ner - och utnyttjar oss helt enkelt därför.

Tänk vilka idioter som du nu "ödslar" ångest och energi på. De idioterna som får dig att må SKIT. När du egentligen ska vara lycklig för att leva - att finnas, att kunna andas, att kunna krama de du älskar. Eller, den tid när du ska vara ledsen för andra saker, hormoner saker som händer som man inte kan sätta ord på. Och så får du detta dessutom… De tar detta ifrån dig och det ÄR INTE RÄTT.

Skriv ner det som händer och har hänt, medan du minns ordentligt! Berätta för de du älskar och de som älskar dig. Stöttar de dig inte tillräckligt - skrik högre! Ta upp detta med klasskamrater. Ställ dig framför dom och säg det när ni har klass-möte inför lärare! Sånt här SKA INTE FÅ SKE!!! Du ska INTE behöva må så här. Jag önskar jag hade gjort mer själv. Inte många ville tro på mig när jag berättade hur dessa trauman fick mig att må, vid flera gånger i mitt liv. Många trodde jag ljög, överdrev eller var "emo". Klart som fasen att man blir emotionell när ingen lyssnar! Jag finns här om du vill prata. Du kan adda mig på skype om du vill skriva mera. Skicka ett meddelande här på forumet så får du mitt ID till skype.

Kom ihåg att man kan klara sig igenom det mesta. Även om det är jävligt svårt. Det är dessutom vi som brukar gå starka ur detta i slutänden!!! Stor kram!

Annons:
[Mia-Li]
2014-01-30 13:18
#7

BRA skrivet Engagera. 👍

Det finns en sajt om just mobbing på iFokus. Kika gärna in där om ni vill diskutera. Givetvis får ni skriva om det här inne med om ni vill. Men de kanske har mer erfarenhet av mobbing där inne.
http://mobbing.ifokus.se/

Blodfot
2014-01-30 13:21
#8

tack för de peppande orden, de var helt underbara tack!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Torahzen]
2014-01-31 14:05
#9

❤️

Mona22
2014-01-31 18:03
#10

Har haft ungefär samma uppväxt och hade dessutom inget stöd från min familj.De tyckte inte heller om mig.
Ingen ska behöva vara med om det och du måste försöka säga ifrån. det är inte dig det är fel på även om du kanske tänker så. 
Nu som vuxen har jag insett att det var inte mitt fel, man tar ju gärna åt sig när allt händer. 

Just pga att jag orkade ta mig igenom hela barndomen så är jag lite starkare nu. Ingen får trampa på mig igen. Tyvärr har jag ju fått några sjukdomar att dras med nu som vuxen men har gett mig sjutton på att jag klarar det med. 

Den fula, äckliga och oönskade ungen finns inte.Jag är en vuxen som vet mitt värde och jag är inte värd varken mer eller mindre än någon annan. Inte du heller !! Glöm inte det! Du är värd att må bra.

kulanturbo
2014-02-02 17:00
#11

Nej sådant får bara inte hända! Hoppas du får hjälp från kuratorn! Hade själv en fin uppväxt men vågar knappt skaffa barn när man läser hur det är nu.

Upp till toppen
Annons: