Annons:
Etikettsorg
Läst 2819 ggr
[Mia-Li]
2014-02-01 15:32

Så vackert!

Så vackert skrivet av Camilla Warnborg!

Idag ska min matte ta med mig till min veterinär.
Matte är lite tyst men ler mot mig hela tiden.
När vi kommer dit är det lugnare än vanligt, väntrummet är tomt på andra besökare och vi är helt själva.
Det är ingen som skojar och skämtar med min matte idag, alla är väldig lugna.
Personalen pratar väldigt lugnt vänligt med min matte som svarar med en darrande röst på allt, hon tittat ner på mig och ler. Ett leende jag väl känner igen.
Vi kommer in på rummet och min matte får allt svårare att prata.
Jag springer runt och luktar i alla hörn och min matte sitter lugnt och tittar på, hon lockar inte på mig som vanligt utan låter mig springa runt i rummet och känna av alla dofter som finns där.
In kommer veterinären, han ska ge mig en spruta och han ler mot mig och sedan mot min matte.
Men något känns annorlunda… Matte blir väldigt tyst och tittar på mig med sitt leende som jag så ofta sett förr, jag blir lugn och går fram till min matte.
Jag får min spruta och allt känns bra…
Nu ser jag tårarna som kommer på min matte. Hon böjer sig ner hon säger – Du ska få en biljett av mig, en biljett till en resa som jag inte kan följa med dig på. Jag kommer ifatt dig, inte idag inte imorgon, men en dag när du minst anar så är jag hos dig igen.
Jag blir väldigt trött och hör veterinären prata med min matte, jag hör inte vad han säger men jag hör min mattes ord klart och tydligt – Mitt förstånd säger Ja, men mitt hjärta skriker NEJ…
Jag somnar in… jag hör inget mer…
Jag väcker till och ser hur min matte reser sig ifrån mig och går.
Trogen som jag är följer jag med. Hon går till bilen men öppnar inte buren åt mig. Kopplet som jag haft lägger hon i framsätet och när jag tittar på henne ser jag hur tårarna rinner.
Jag förstår att min matte aldrig mer kan se mig… men jag kan se henne så länge hon lever…
Min biljett var till ett liv utan smärta och lidande
Tack matte att ditt hjärta styrde och du gav mig min biljett… jag ska följa dig varje dag.
Vill så gärna berätta för dig hur bra jag mår nu… men jag vet inte hur
Vet inte hur jag ska lindra din sorg och stoppa dina tårar…
Men en sak kan jag lova dig… jag skall alltid följa dig

Annons:
[Mia-Li]
2014-02-01 15:34
#1

Har läst detta flera ggr och varje gång så rinner tårarna. 😕

InkaAthilea
2014-02-01 15:35
#2

<3 Fint

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[Mia-Li]
2014-02-01 15:37
#3

Kommer ihåg nu.

Min 11-åriga katt som jag fick avliva för några år sedan. Jag grät och grät och visste inte hur jag skulle kunna leva vidare.
Natten efter vi fick ta bort honom, kom han i min dröm. Hoppade upp i min famn och sa att "Jag mår bra nu. Var inte ledsen matte. Du gjorde det enda rätta"

Dagen efter kändes det precis som om han verkligen vart hos mej och sagt detta.
Men jag tror på ett liv efter döden och jag känner att jag ibland får besök av mina katter på andra sidan.

InkaAthilea
2014-02-01 15:39
#4

Verkligen vacker, sorglig. Djuren är säkert med oss..liksom våra tvåbenta vänner när de gått över. Så tror i alla fall jag. ❤️

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[Mia-Li]
2014-02-01 15:41
#5

#4 Ja jag har sett så mycket så jag är ganska övertygad om det jag med.

🌺

odjuren
2014-02-01 15:42
#6

Väldigt vackert skrivit!
känner igen mig så galet mycket… tårarna bara rinner just nu!

//Odjuren

www.odjuren.com

Annons:
[Mia-Li]
2014-02-01 15:43
#7

#6
Visst känner man igen sej. Och mina tårar rinner konstant när jag läser detta.
Tårdrypande och hjärteskärande. 😕💔

odjuren
2014-02-01 16:11
#8

mmm de får mig så mycke att tänka på när min lille gosse somnade in!! jag vet ju att han ständigt är med mig, han spökar här hemma :)
Men de är verkligen tårdrypande

//Odjuren

www.odjuren.com

Magi-cat
2014-02-03 11:16
#9

Åh vad sorgligt! 😢

Tänker på min kisse som somnade in hos veterinär för några år sedan…Han var bara ett år men hade fått en svår sjukdom som det inte fanns bot för.

Han spann hela tiden från det vi kom in till veterinären. Jag undrade varför han spann? Jag vet att det sägs att katter gör det när de har ont eller för att lugna sig, men han var alldeles lugn.
Sedan, efteråt, förstod jag: han spann för min skull, för att jag skulle bli lugn….
Min duktiga lilla kisse!❤️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mia-Li]
2014-02-03 15:39
#10

Ja Mag-cat.

Djur är underbara. De tröstar en när man är ledsen och när man inte mår bra, kommer de och lägger sej hos en.
🐶🐱

skeppskátten
2014-02-03 20:25
#11

Känner igen mig bra mycket, kan inte ens tänka mig när min katt och hund försvinner, och hur tomt det kommer bli. 😐

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

Twinflamewolf
2014-02-08 09:21
#12

Wow Mia vilken underbar text och så fantastiskt fint skrivet 🌺

Jag fick dela upp den på två gånger för jag blev så oerhört rörd ❤️

Upp till toppen
Annons: