Annons:
Etikettmedlemmarnas-berättelse
Läst 1537 ggr
Svarttusch
7/24/14, 5:36 PM

18 år sedan

För 18 år sedan satt jag i en bil på väg från Göteborg till värmland. Jag och min låtsaspappa hade varit till Danmark på en liten minisemester. Helt ovetandes om att när jag dagen efter vaknade skulle mitt liv vara helt förändrat. Jag somnade i bilen och min låtsaspappa bar in mig i sängen. Samma kväll hade min mamma en konstig känsla om att något var fel. Och ja, något var fel. 

Min bror skulle två dagar senare fylla 15. Han fick aldrig uppleva det för han tog sin nyköpta cross på en provtur och kom aldrig tillbaka. Han körde av vägen och dog. När jag vaknade på morgonen satt min mamma, min låtsaspappa och mina syskon och grät i soffan. Några av min brors kompisar var där också. Min låtsaspappa berättade för mig att Marcus dött. Där tog mitt liv den största vändningen någonsin. Jag var sju år gammal och skulle inom en månad börja första klass. Min lillebror var sex månader. 

Jag och Marcus var otroligt tighta, trots en åldersskillnad på åtta år. Han var en underbar storebror som brydde sig om alla. Var inte min lillebror vaken när han kom så gick han bara och längtade efter att han skulle vakna (Marcus bodde hos vår pappa och kom till mamma på helgerna). Han hittade alltid på massa bus med mig och jag var alltid välkommen. 

Det är ett stor hål i mitt hjärta. Han skulle fylla 33 om två dagar. Jag funderar mycket på vem han skulle vara idag. Det är tufft. Min syster har två barn och jag har också två. Fyra barn han aldrig fick lära känna. Fyra barn som missat världens bästa morbror. Min lillasyster fick heller aldrig träffa honom och min lillebror har ju inga minnen av honom. Det är orättvist. 

Jag ville bara skriva av mig lite, så här på årsdagen.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
[vinterflinga]
8/4/14, 5:51 PM
#1

En stor VARM kram till dig, det måste göra fruktansvärt ont <3

Upp till toppen
Annons: