Annons:
Etikettsorg
Läst 1214 ggr
ennycc
2014-10-25 00:32

Söka hjälp

Jag har gått igenom en del svåra saker i mitt liv och även fast jag känner mig lycklig ibland så kan jag få ett "anfall", blir ledsen och det är jättejobbigt. Det blir så när jag blir påmind om det eller om någon varit elak mot mig. Känner mig helt värdelös. Skulle vilja prata med någon om allt, klara upp allt och få hjälp med min självkänsla. Det som sägs om social fobi stämmer in på mig, men ibland har jag inga problem alls med det sociala. 

Vart kan man vända sig? Är rädd att den personen kommer kontaka socialen eller så, det vill jag inte. Vill bara ha någon som jag kan prata med och som kan ge bra svar, som jag kan öppna upp mig helt till och som bryr sig och inte kommer säga till någon.

Annons:
VildaVittra
2014-10-25 00:39
#1

Så länge du inte bekänner ett brott som ger fängelsestraff eller om din eller någon annans säkerhet är i fara, så har psykologer tystnadsplikt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ennycc
2014-10-25 00:43
#2

#1 Det har inte begåtts några brott. Men det känns ändå som att dem kan kontakta någon annan, vill inte att någon annan ska veta. Svårt för mig att lita på någon..

VildaVittra
2014-10-25 00:51
#3

Boka en tid hos en psykolog då och använd tiden till att fråga om teoretiska scenarion som:

Om jag berättar att min bror våldtar min lillasyster, ringer du polisen då?

Om jag berättar att jag bor i en kloak, ringer du socialen då?

Osv, så bakar du in det som är sant i alla dessa scenarion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

rimfrost417
2014-11-24 20:45
#4

Att tala med en diakon kan vara en bra lösning.Du behöver inte ha någon tro

för att vända dig till kyrkan .De har tystnadsplikt så du kan vara lugn med att

det ni pratar om stannar där.Jag har använt mig av denna lösning själv och

kan rekommendera den.Och du kan vända dig till vilken kyrka som helst,inte

nödvändigtsvis din "egna" kyrka.Ring och fråga.

Upp till toppen
Annons: