Annons:
Etikettsorg
Läst 1611 ggr
Röran
5/10/15, 9:17 AM

Hur sörja?

För två år sedan så gick min ena bror bort. Men jag är lite orolig vad gäller min "sorgeprocess". Under dessa två år har det nämligen hänt saker hela tiden som har "stört" min sorg, det tillkom nya sorger att deala med. Något som har gjort att jag inte har kunnat sörja min bror (eller någon av de andra sorgerna) ordentligt. Min förra psykolog påpekade det för mig, att jag måste tillåta mig själv att sörja på riktigt. Men hur tusan gör en det? Någon som känner till någon bra grupp eller liknande?

Annons:
Tarotstollan
5/11/15, 1:18 AM
#1

Vi sörjer olika allihopa. Känner igen det du skriver att man aldrig får sörja färdigt utan att det kommer nya sorger som läggs på hög på den första sorgen man hade innan.
Du får känna efter vad som känns som rätt sätt att sörja för dig och försöka göra det när du känner det är rätt tid för dig.
Vadå grupp? Menar du att du bara kan sörja när du är i en grupp av sörjande eller menar du att du vill prata med andra om din sorg? Eller vad menar du?
Själv måste jag vara ensam när jag skall sörja, andra människor är bara jobbigt att ha omkring sig när jag är ledsen. Känner aldrig att det har hjälpt mig att prata med andra när jag är ledsen, de kan aldrig känna den sorg som jag känner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: