Annons:
Etiketttänd-ett-ljus-för-ditt-husdjur
Läst 1648 ggr
immobilized
8/22/16, 5:22 PM

Sörja fyrbenta änglahundar

I slutet av 2015 förlorade jag min lilla rävhund Witch.
I juli 2016 gick ytterligare fem styck hundar från flocken över regnbågsbron.

Hur gör man nu?
Jag gråter och gråter och allt känns tomt och tröstlöst trots att jag har fyra hundar kvar i livet. Men ändå. Det är tomma hål i mitt hjärta.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annons:
flocken
9/1/16, 1:57 PM
#1

Låta sorgen då som tid. Fick låta min bästa vän somna in 1 aug. Den här månaden har varit en mardröm. Axel var inte bara min hund. Vi levde ihop, jobbade ihop. Gjorde allt tillsammans. Umgicks mer med honom än med reste av familjen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[tk1971]
10/23/16, 6:54 PM
#2

Ja, man måste låta det ta sin tid. Jag tvingades låta min fyrbenta kompis som jag haft i 12 år somna in i juni 2013. Själva proceduren var hemsk, och det blev så tomt hemma. Man blev så förvånad när man inte längre hörde ljudet av små tassar när man öppnade kylskåpsdörren, och ingen kom och mötte en vid dörren när man kom hem. Men med tiden har det där bleknat. Det kommer nog aldrig att försvinna helt, men det bli hanterbart. Men både jag och sambon tänker ofta på henne. Igår åkte vi t.ex. till djurkyrkogården där hon ligger bredvid en stor tall. Vi hade med oss en gravlykta, vi brukar ställa den där varje höst. Och hennes lilla efterträdare har givetvis hjälpt till på sitt sätt.

Upp till toppen
Annons: