Annons:
Etikettsorg
Läst 2832 ggr
Snuffles
12/17/16, 1:23 PM

Sorg

Vad gör ni de dagarna då sorgen är extra svår att hantera? Jag kan inte sluta skaka för att det gör så ont att hon är borta och jag vet inte vad jag ska göra

Annons:
Aleya
12/17/16, 1:31 PM
#1

Gråter tills det känns bättre. Man måste låta sig sörja. Och hur konstigt det än är så läker tiden såren. Men det kan vara smärtsamt i flera år efter. Och särskilt vid högtider. Har du någon kurator eller psykolog att prata med?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bill&Bull
12/17/16, 2:35 PM
#2

Gråta, gråta, gråta. Låt det komma ut. Känn alla känslor du vill och behöver. Kram

||My Love For Animals Is Immortal||

Snuffles
12/17/16, 4:02 PM
#3

#1 Jag tror inte på att tiden läker såren. Däremot kanske jag lär mig att leva med det. Nej det har jag inte för jag tycker inte att det hjälper mig

Aleya
12/17/16, 4:35 PM
#4

#3 ibland läker det såren och som du säger ibland lär man sig leva med det. Det beror nog på vilken person man förlorat också. Vill bara säga att ibland måste man ventilera. Annars får sorgen en att gå under. Man blir deprimerad och tar sig inte ur den själv. Har själv sett det och det är allt annat än kul. Så om än det inte känns som det nu kanske du bör tänka på det alternativet om du exempelvis känner på samma vis inom låt säga 6 månader eller längre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Schnauzertik
12/21/16, 12:11 PM
#5

Är själv inne i början av en sorgeprocess, En månad sedan min fru och livskamrat sedan 45 år dog i levercancer. Det gör ont och livet känns tungt och ofta meningslöst. 

Har tagit hjälp från flera håll

De råd jag fått är bland annat 

Prata om det med närstående, vänner och också kurator.

Försök att ha rutiner, ut och gå, ät ordentligt och se till att sova.

Gråt ut ock skrik. 

Var ute i naturen, Skrik mot havet det skriker inte tillbaka, slå på träden  de slår inte tillbaka.

Gör djupandningar, det lättar tillfälligt.

Värd för Pensionärer

Intehärutandär
1/10/17, 7:39 AM
#6

Sorgen kommer och går i vågor. Finns ingen rak väg framåt. Den hoppar hit och dit, fram och tillbaka. 

Detta var min andra jul utan min dotter och denna har varit tusen resor värre. Så himla tungt och julen känns helt meningslös. T o m tonårssonen önskar bort nästa jul. Vi kanske slutar "fira"? För fira gör vi inte vi plågas genom varje minut.

Annons:
Soligajag1
1/25/17, 7:45 PM
#7

Gråta , gråta och gråta , ta en joggingtur i spåret så tankarna vandrar åt olika håll, pratar med en teraupeut , , pratar med pappa ( även om det är mamma som gått bort) för han behöver oxå prata med någon ( dem hade varit gifta i 65 år) och mamma blev sjuk och gick bort . 

Tyvärr så läker inte tiden alla sår. Min mamma kommer alltid att leva kvar i mitt hjärta ❤️ Hon va min "trygga hamn" och det känns tungt vissa dar.

HH 🙂

kustland
2/3/17, 11:41 AM
#8

sorg är paralyserande . jag får ingenting gjort .

vill kontakta ett medium för att ev få ngn kontakt med

anhörig så jag får lite ro .

aksaz
2/3/17, 9:42 PM
#9

jag vet hur det känns nån att prata med

Marianne69
5/24/17, 9:17 AM
#10

Det är hemskt jobbigt att vara mamma och sjuk i cancer och veta att barnen o maken kommer att sörja …hur ska man göra?! Man får dåligt samvete för att man satt barn till världen och sen göra de så olyckliga…men jag är och så hjälplös

Zadie
6/22/17, 12:18 AM
#11

#10 Skickat PM till dig.

Soligajag1
12/18/22, 7:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ja , det är extra tungt nu .Min älskade syster gick bort i en olycka .
Jag är så ledsen , förtvivlad och arg samtidigt .

Vi hade kunnat hjälpt henne mer men vad ska man göra när hon inte ville ha någon hjälp alls. Man känner sig maktlös.

Idag ska vi andra syskon ses .

Tänder dessa för min syster och våran mamma .

Önskar er alla en Trevlig Advent.

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: