Annons:
Etikettsorg
Läst 1394 ggr
Teera
2017-07-03 22:44

Behöver skriva av mig

Hej,Jag heter Malin och blir 12 i oktober. Jag behöver skriva av mig för att allt blir fel… Låt mig förklara. Det började för 1,5 år sedan . Jag var ensam i skolan efter att ha bytt skola, jag mådde dåligt psykiskt,  jag ville inte leva ,jag hade inget att leva för, Inga vänner bara 2 katter och en häst. Min bror fick all uppmärksamhet, mina föräldrar  gav honom allt han ville ha (inklusive en ny mobil,dator,tangentbord och hörlurar, Det jag fick var… INGET! Fast jag bad om något enstaka ibland, Jag gjorde inte det ofta för då blev dem sura) Jag blev mobbad av 6:orna i skolan och blev kallad tjock (Det blir jag fortfarande, Jag har bytt skola igen) Jag blev mer och mer nere, Men när jag trodde det inte kunde bli värre blev det värre. Jag började läspa och blev retad för det. Jag gick regelbundet hos en talpedagog som hjälpte mig att sluta. Men jag läspade bara mer och mer. Tillslut så gick det så långt att våra lärare fick lov att ta in vissa personer som retade mig och även för att dem hade gått så långt med det hela att dem ristade in små texter i vägarna och skrev saker på min pluggis (En slags mapp i plast eller papp) Det slutade med att dem fick hemringning och blev tvingade att säga förlåt. (Vilket inte hjälpte för att dem tyckte jag förtjänade det) Sedan blev det bättre ett tag, jag hade fortfarande inga vänner men blev inte lika retad, Men jag fick 1 kanin (Min bror fick också en) Och dem fick en unge, frisk och glad, men några månader efter födelsen så blev mamman (Min kanin) Dålig hon skakade,åt inte,drack inte och sov inte och bara var där. Jag hade henne i min famn och grät och grät och tillslut fick mamma mig att sluta gråta och samla mig och då slutade jag skaka och kände att hon (Kaninen) Skakade mindre och mindre, HON DOG I MIN FAMN, ( Jag tryck inte åt så hon inte kunde andas och hon låg i princip bara i mitt knä. Hon var borta, då hade jag ännu mindre att leva för, Den andra kaninen var min brors och ungen var min mammas. Vår häst blev samtidigt sjuk, En slags inflammation i ögat som innebar en risk att han kunde förlora ögat, samtidigt var min bästa kompis med i en tågolycka och min farfar dog, Båda dog….  Jag hade INGET att leva för i princip. Jag blev samtidigt informed om att min granne's hund Ossy skulle avlivas pågrundav en olycka för något år tidigare. Men tillslut som blev något possitivt vår häst blev frisk, Men såklart går det inte bra mer än en vecka, efter en vecka får jag reda på att min medryttarhäst skulle säljas till andra sidan Sverige, och då hade jag inget att leva för längre. Jag grät mig till söms i ungefär ett halvår. Det som gjorde min dag varje dag efter det var en ny medryttar häst vid namn Zune…. Men såklart höll den lyckan bara i någon månad, för att efter det så dog min gammelmormor, Kanske inte så specciellt för vissa men för oss var det det) Men sedan var det bra ett tag (3 månader) Men efter dem 3 månaderna så var det slut på det roliga, Min medryttar häst blev panssionerad (han är i nuläget 35 människoår) DÅ hade jag inget att göra i ungerfär 2 månader, Efter det så blev jag mer och mer nere, jag började bli arg jag slogs gjorde allt jag inte fick bara för att få mina föräldras uppmärksamhet) Mina föräldrar tog kontakt med BUP och jag fick komma dit och prata (Vilket inte hjälpte) Jag blev mer och mer LEDSDEN och ARG endå, Jag mådde dåligt i ungefär 2 månader innan min mamma hörde att jag var ensam i skolan, Hon köpte 2 marsvin till mig, dem har jag änn idag, MEN bara 1 av dem, PGA Den ena fick vi ge tillbacks då han inte fungerade med det anda marsvinet. Jag fick byta skola IGEN och där så ska jag nu börja 6:an, Jag har slutat läspa men blir fortfarande kallad tjock, Har fortfarande inget vidare självförtroende eller livslust. Våra 2 kaniner kan vi inte ha tillsammans för att dem bråkar vår häst har fått fång, (det går bra nu) Inte nog med det, Jag har återupptagit mitt intresse för Bars And Melody men såklart mår jag dåligt för det, Jag längtar efter att få träffa dem och få se dem live, Men det har JAG inte råd med.(Jag mst betala själv) OCH dem bor i Wales vilket är ganska långt härifrån. Vet inte vad jag ska göra SNÄLLA hjälp!! /Mvh Malin/ Ledsen 11 åring

Annons:
91Marran
2017-09-03 19:34
#1

Det låter som att du behöver hitta någon du litar på som du kan prata med. Försök med BUP igen. Be att få en stödkamrat. Du kan pma mig om du behöver skriva av dig.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: