Annons:
Etikettbegravning
Läst 3399 ggr
sussa08
2010-10-08 12:04

Två sorger på samma gång

För inte länge sen gick min "farfar" bort, det skedde plötsligt och känns tungt eftersom det var länge sen jag träffade honom. Säkert över ett år sen.

Idag på morgonen hölls begravningen av honom, och jag fick igår beskedet att jag inte fick följa med, pga att jag är förkyld.

Det känns så hårt, att inte ha träffat honom på så länge och sen inte få ta farväl, visste inte vad jag skulle ta mig till, och idag känns det ännu hårdare.

Jag har tänt ljus i hela lägenheten för "farfar" men det känns ändå inte rätt..

Usch vad jag känner mig hemsk, saknar honom så!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Annons:
ANNIA
2010-10-09 03:52
#1

sussa08 först börja med att beklaga sorgen. Och tråkigt att du inte kunde vara med på begravningen.

En tanke, blev han begraven långt i från där du bor. Annars kanske du kan gå/åka till kyrkan där han blivit gravsatt och sätta dig där och ta farväl av han.

sussa08
2010-10-09 16:13
#2

Jag fick inte veta vart det var :( men dka ta reda på det så jag kan åka dit

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

ANNIA
2010-10-09 18:54
#3

Gör det. Annars kan du gå/åka till närmaste kyrka och gå in där och kanske tända ett ljus och "prata" med din "farfar" och ta farväl.

Oavsett om du åker dit där han är gravsatt eller bara till en annan kyrka så kan du ju sitta hur länge du vill tills du känner dig redo att åka hem igen.

Upp till toppen
Annons: