Annons:
Etikettfrågor-om-döden
Läst 2952 ggr
asfaltsblomman
3/8/10, 12:34 AM

Sorg

Ibland undrar jag om livet bara är sorg! Nej förrästen ofta undrar jag!

Mitt liv har bestått av mycket mycket sorg!

Fick inte bästa starten i livet,blev tvungen som vuxen att bearbeta det i en lång,tung terapi.

Min hund Brissy gjorde det möjligt,uthärdligt och värt smärtan.

Brissy lämnade mig för att bli en ängla hund 081126,allt var sorg! Kan inte med ord beskriva hur ont det gjorde och fortfarande gör!

Skaffade mig min kanin Hope 1 månad efter Brissys bortgång.

Hon gjorde det möjligt att stå ut med sorgen!

I fredags den 5 mars-10 dog hon och blev en ängla kanin!

Hon blev bar 1 år och 8 månader..Och jag kom försent till veterinären!! Skulden får jag leva med..

NU ORKAR JAG INTE MED MERA SORG! Orkar inte förlora alla jag älskar!!Gråter

Annons:
Esme-Kim
7/6/10, 11:02 PM
#1

Ja, djuren lever alltid för korta liv. De lämnar oss ensamma och det känns som det är vi människor som sitter och ylar mot månen… Du skall inte leva med någon skuld, att du kom för sent till veterinären. Vi gör så gott vi kan, mer kan vi inte göra. Ibland räcker det inte till. Sorg är tungt och gör ont, river och sliter och som du berättar kanske du inte har så mycket ork att ta av. Det enda råd jag har, jag vet inte om det är bra eller dåligt, är att skaffa ett nytt djur. Det är viktigt att ha någon att ta hand om. Hoppas att du kan få kraft och ork! /Agneta

thildatessie
7/7/10, 6:34 PM
#2

Tycker också att det är en bra ide att skaffa ett nytt djur. när maína två hundar dog var jag förkrossad, sen skaffade vi en ny hund. sorgen finns änn idag även att det är ca 5 och 6 år sedan men den lindras av min nya ögonsten :) vet att det är väldigt jobbigt!

Upp till toppen
Annons: