Annons:
Etikettboktips
Läst 2480 ggr
xinluo
2010-01-20 17:11

"Änglabarnet" boktips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Änglabarnet" boktips Boken Änglabarnet Text och bild, Ami Widahl

Där stjärnorna har sitt hem, där finns den modiga lilla ängeln som upptäcker Jorden och börjar längta mycket efter att födas hit som ett människobarn. Alla nyfikna frågor som uppstår… När? Hur? Varför? Hur länge? Den stora visa, kärleksfulla ängeln finns alltid där och på ett ömsint, kärleksfullt och fantasieggande sätt rätar den ut många frågetecken och skänker också tröst och hopp till oss alla. Boken är ett måste för alla som kommer i kontakt med barn. Med sina vackra bilder är den även en perfekt presentbok för födslar, dop, födelsedagar, julklapp och i sorgens stunder… Även vuxna uppskattar den som en personlig present. inb. 30 sid. 5-Stjärnans bokförlag.

En jättefin bok uppskattad av både barn och vuxna. Köpte min på livsenergi

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Annons:
Red-Lady
2010-01-24 00:37
#1

Det skulle jag också tror att den boken skulle.

Jag kommer och tänka på en vissa min Mamma sjöng.

Det var en liten flicka som på sin dödsbädd låg föräldrarna det gräto när din sin flicka såg. Nu skall jag kärra Pappa snart seja dig för väll jag känner döddens nalakas och vem skall ha min själ Jag känner mig så ovist jag finner ingen ro Ni talen ju ej lika och vem skall jag då tror. Mamma ha mig talat om himmlen salig het Pappa har för nägat bode gud och evighet. Då börjar fadern gråta det togg nu ej så lätt. Tror du var mamma säjer ty hon har ännu rätt. Barnet i sett in fall hon slut i jesus varm vackna för att vackna i himmlens klara Land. Och ni för äldrar kärra var fören i det små säj jesus eller Världern det fiender dem det når. jag minns den sissta tiden Vår lön och skaparen skilajas i från varandra bort från evigt grå.

Det är en väldigt gammal sång. Som jag fick lära mig av dom gammla på ett åldershemm.

Ha det gott alla Ville bara dela med mig av detta.

xinluo
2010-01-24 10:51
#2

Åh Red-Lady vilken vacker sång…om vi nångång kommer att mötas du och jag så måste du sjung den för mig.

Kram xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Red-Lady
2010-01-24 22:34
#3

Xinluo

Det lovar jag dig att jag skall. Jag hoppas att vi kan träffas någon gång. Ha det gott kärra du Vi hörs

Axna
2010-01-27 11:52
#4

En bra boktips!

Ni gav mig en ide. Man kanske kan nån gång i framtiden ordna en sorg i fokus-träff… Måste fundera på det!

/Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Upp till toppen
Annons: