Annons:
Etikettrelationer
Läst 2399 ggr
Eriktheking
2009-10-07 00:12

Jobbar på det.

Mår skit just nu och har gjort det ett tag. Någon som har ett knep för att snabbt föra in positiva vibbar? Just nu fastnar hjärnan bara på negativa saker.

Annons:
Axna
2009-10-07 13:28
#1

När jag mår dåligt brukar jag skriva ner allt som får mig att må dåligt och när jag är klar så tänder jag ett ljus och låter pappret som jag har skrivit på att brinna upp….

/Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Sessy
2009-10-08 16:32
#2

Mitt tips… Köp en hamster! Om du är allergiker eller inte är speciellt djurintresserad kanske du ska låta bli iof.. men att skaffa något litet o lurvigt som man kan pyssla om och titta på är läkande. Att bygga relationer utan ord kan vara mycket bra har jag upptäckt. Alla pratar om att sätta ord på sina känslor… men ibland behöver man bara få känna och lära sig hantera känslan.. Jag upptäckte större glädje än jag trodde av att skaffa min lille kille som jag tar hand om som den lilla prinsen han är.. mitt största bekymmer när jag va depad va nätterna.. jag kunde sitta uppe hela natten utan att kunna ringa nån eller avleda mig med en tripp till affären eller liknande.. då va det en supergrej att sitta uppe o få lite sällskap av min hamster som e nattaktiv.. Jag pysslade o byggde små stegar och matgömmor mm.. allt som fick mina tankar på annat och som belöning satt jag och såg hur glad o nyfiken han blev :) Sen somnade jag gott.. jag vet att det är ett udda förslag, och självklart är det ett ansvar att skaffa djur. Men det är ett bra ansvar för oss som bearbetar vissa saker. Vi behöver ibland ett ansvar över någon/ något för att inte fokusera lika mycket på oss själva. Hoppas att du hittar ett sätt.. Om du är pysseltypen så kan lera vara något. Där jobbar du mycket konsentrerat och skapar steg för steg.

Kram på dig!

Eriktheking
2009-10-08 19:24
#3

Hej Chatarina. Att skriva funkade bra för mig förra gången jag deppade ihop för 10 år sedan, fick även depresiva piller, denna gång har jag ännu inte försökt men skall nog pröva igen så tack för tippset.

Sessy

Vi har 6 hästar och 4 katter att pyssla med så det tror jag inte funkar. Men det var en bra idé och jag funderar faktist på att skaffa hund igen, den förra dog för ett år sedan.

Kram själv!

MonaAlexandra
2011-11-25 23:54
#4

Jag brukar också skriva ner allt jag mår dåligt över, varför jag mår dåligt över just den/dom sakerna och sen tänka på vad som gör att jag inte kan må bra.
Och när man gjort de inser man oftast att 99% av allt man mår dåligt över är småsaker. Du får radera ut dom ur ditt liv en i taget.

fitnessdea
2012-11-04 11:51
#5

Älska glömma o förlåta e en gåva.

Gör det du älskar mest o må bäst.

Sköt om dig o ha det bäst.

Tack.

Kram fitnessdea- det som inte dödar härdar :-).

Upp till toppen
Annons: