Annons:
Etikettfrågor-om-döden
Läst 8149 ggr
magganG
2009-07-13 12:02

Öppnar ögonen?

När min mormor å farmor dog, så sa min mamma å pappa att alldeles innan dom dog så öppnade dom ögonen å stirrade stort. Även jag fick vara med om det nu när min dotter dog i maj. Pupillerna var jättestora oxå. Är det ngn som vet varför dom döende gör så?

Annons:
[Norum]
2009-07-13 13:31
#1

Jag vet inte varför men jag tror/inbillar mig att dom ser nåt/någon. Kanske de som kommer för att hämta dom? För just när dom ser, vilket lugn som kommer över dom! Ögononen blir alldeles klara och man riktigt ser världsalltet i deras ögon.. Så upplever i alla fall jag det.

z12
2012-03-28 00:17
#2

Det verkar vara nåt som har med naturen att göra. Vi går runt i naturen, allt är natur. Jag tror att när man dött så blir själen kvar någonstans runt jorden i syreatmosfären. En del tror att man flyger uppåt stjärnorna, men jag tror att man mer bor i träd o buskar eller någon natur fast osynligt för oss. Det måste vara väldigt likt födelsen och uppväxten, när man dött. Det kan vara bättre, för där kan man inte få sjukdomar, slag, misshandel………….sen bestäms en hel del även där, om man ska födas på nytt i ett embryo igen och när. Eller?

XxKimxX
2013-01-05 17:12
#3

Jag har försökt googla på det men hittar ingenting kring det. det ända kan hitat är dödsryck men det är ju förstår efter personen har dött.

Min systers pojkväns teori var att det var som ett vanligt ryck, som när man ska sova och plötsligt rycker till eller rör på sig okontrolerat innan man somnar. (Han förklarade det bättre)

Inte lika "kul" svar som dem ovan men det verkade mera troligt för mig.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[Taxie]
2013-01-15 14:09
#4

Min farfar dog med öppna ögon.. skulle egentligen ta avsked en sista gång när han var död, men orkade inte följa med på det. Men enligt min farbror var ögonen öppna och när jag gjorde besök på sjukhuset när han låg i respirator nersövd var ögonen också öppna. Vet inte om det har o göra med det.. för han dog när läkarna ansåg att han kunde syresätta sig själv vilket han inte kunde och kopplade bort respiratorn  Obestämd

Upp till toppen
Annons: