Annons:
Etikettbegravning
Läst 2958 ggr
Alexej
2009-03-20 09:48

Har du planerat din egen begravning?

Många- nästan alla- vet att de borde planera mer.

Jag har sedan många år planerad att skriva testament och skriva ner hur jag vill ha det.

Min kille hade skrivit en lista med låtar som han gillade och det var skönt att han fick det.

Jag själv vill att min aska strös ut här bakom huset. Det är där min själ finns. Min familj och vänner ska ha en fest. En blanding mellan sorg, minne och glädje.

Och en liten näve aska ska grävas ner under min killes sten på minneslunden - fast kanske inte så lagligt…Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[kalelo]
2009-03-20 12:17
#1

jag harinte planerat min begravning… har inte kommit til den punkten än.

Gullan402
2009-03-20 12:37
#2

Nja, jag har fyllt i en del i vita arkivet, ett litet häfte från Fonus.
Eftersom jag ska kremeras så får urnan plats i min älskades grav.

Om inte livet tills dess att tiden är inne för mig förändrat sig drastiskt.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Norum]
2009-03-20 13:37
#3

Jag vet precis hur jag vill ha det och mina närmaste har nästan fått gå en kurs så att jag verkligen vet att dom har förstått. Glad

Jag vill ner i en minneslund. Inga krusiduller alls..

Allt oviktigt
2014-08-29 18:22
#4

Har också fyllt i vita arkivet. Utgår från att det kommer att vara skönt för anhöriga att ha svart på vitt vad jag önskade

[Eleya]
2014-10-23 12:45
#5

Jag vill, men har inte hunnit fördjupa mig i detaljerna än. Vill underlätta för familjen när de är förkrossade och förtvivlade, de ska inte behöva planera något sådant, utan bara ta hand om varandra och min man!

Tarotstollan
2014-10-26 01:34
#6

Jag har fyllt i en del av Vita Arkivet så själva begravningen och det är väl i stort klart med vad jag önskar, sen om det blir så är ju en annan femma som man brukar säga. Om alla dör i ordning efter våra åldrar (och så sker det ju inte, det vet ju vi alla), så blir det mina kusiner som får ta tag i begravningen. Alla de andra nära släktingarna är ju troligtvis döda då.

Det jag har mest problem med  är vad som skall hända om jag blir liggandes sjuk och inte kan prata eller göra mig förstådd. Det är så mycket där som skrämmer mig och dessa frågor som står i vita arkivet täcker ju inte mycket av de problemen. Att skriva extra papper sida upp och sida ner tror jag ingen bryr sig om att läsa. Tänker på denna stressade värld som är nu, hur skall det bli sen om ca 20-30 år när jag börjar närma mig slutet, om det nu sker i åldersordning!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sabina]
2014-11-14 01:12
#7

Jag har också fyllt i det vita arkivet, och försökt vara så detaljerad jag kan då jag tror att det hjälper de anhöriga mest. Jag ska kremeras och begravas i samma stad där min övriga familj är begraven och inte här, i detta lilla samhälle jag bor i nu,

Senare, när jag har bättre ekonomi (är sjukskriven nu) ska jag skaffa en begravningsförsäkring så mina anhöriga inte ska behöva tänka ett uns på ekonomin vid tillfället.

[sanna70]
2015-01-10 19:13
#8

Jag har fyllt i det vita arkivet, skrivit vilka låtar jag önskar och lite om hur jag vil ha det. Enkelt och smidigt ska det vara 🙂

Aleya
2015-03-06 16:47
#9

Ja. Det gjorde jag redan för ca 8 år sedan. Lika att mina anhöriga slipper tänka på sådant då jag är död.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: