Annons:
Etikettfrågor-om-döden
Läst 2584 ggr
kandy
4/18/11, 3:28 PM

Tänker på döden jämt- att mista någon!!

Detta upptar alldeles för mycket av mina tankar att det nästan har blivit någon form av kontroll så att jag inte själv kan fungera i sammanhang för då blir detta ännu värre!!! jag vet inte vad det kan bero på?? jag förlorar mitt eget jag/liv på grund av dessa tankar och med förnuftet vet jag att det bara är tankar men det hjälper mig inte alls! så jag känner mig alltid deprimerad och känner ångest så fort någon pratar om någon som dött eller sett en begravningsannons!! eller när jag hör ambulanssirener!! och resa bort vågar jag inte för då kan någon avlida där hemma……då jag är borta och inte där!!

Detta är helt galet men för mig ett stort problem som blivit större!!!

Annons:
Maria
4/18/11, 6:48 PM
#1

Jag förstår att det är ett stort problem. Du verkar vara helt begränsad av detta.

Det finns hjälp att få för du ska inte behöva ha det så. Har du någon att prata med detta om? Är du rädd för din egen död också eller att det gäller andra?

Jag tycker du ska ta kontakt med någon att prata med. Så att du kan bearbeta detta som nästan verkar ha blivit en slags fobi.

Jag är övertygad om att det går att hjälpa digGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kandy
4/19/11, 9:01 PM
#2

Tack snälla för ditt svar!! jo, jag håller med att det blivit en fobi och det har jag inte tänkt på!! jag går i terapi. jag ska läsa din blogg för detta som jag lider av är endast en flik mot vad jag kommer att läsa………KRAM!!

Maria
4/19/11, 9:09 PM
#3

Kandy, jag tror inte man ska jämföra varandras problem. Alla är vi så olika och även om jag har en fysisk sjukdom som cancer så kan det t.om vara lättare än vad du går igenom.

För var och en så är ju det egna problemet störst. Jag försår att du måste ha ett helsike med detta.

Bra att du redan går i terapi och detta ska du absolut ta upp om du inte redan gjort det.

Önskar dig allt gott.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kandy
4/25/11, 5:08 PM
#4

jo så sant så sant! men visst hjälper det att gå utanför sig själv och se att det finns andra oxå……..kram

Maria
4/25/11, 5:29 PM
#5

#4 Ja, det kan säkert vara en lisa också….Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

verkilighetenbuddhist
5/24/11, 11:22 AM
#6

KÄRA VÄN/VÄNINNA

JAG FÖRSTÅR DIN SITUATION. jav vet hur jobbit det är för dig!jag vet det är inte litet problem för dig.den somhar såret vet hur det är lidandet.

1.tänk på ding egen kropp.den förändrar helatiden.som barn till ungdom till vuxen till äldre.tänk på världen den förändrar helatiden.är det någonthing som upstår i världen det finns avslutning också.det är ett teori.det finns stort historie bakom dig.du har upplevt döden oräkneliga liv om du tror det eller nej.läser du buddhimen kommer du att finna svaret till din fråga inom kort.lycka till!

Annons:
kandy
5/25/11, 9:30 PM
#7

Det finns inga ord ……..men TACK!!

Upp till toppen
Annons: