Annons:
Etikettsjukdom
Läst 3007 ggr
rawkarpojk
12/20/11, 4:30 PM

Cancer och hur gör jag?

Jag behöver hjälp för jag har ingen aning om hur jag ska reagera.

Min flickvän har en pappa som lider av en ovanlig form av ryggradscancer. Det senaste halvåret har hans värden gått uppåt men nu mot jul så verkar värdena varit på väg åt helt fel håll igen och hon är väldigt ledsen. Det kommer liksom och går hela tiden eftersom hennes pappa blir bättre, sämre, bättre, sämre och så håller det på så.

Så nu till mitt problem. Jag älskar min flickvän över allt annat men har aldrig ställts inför en sån här situation. Jag känner liksom inte att jag räcker till för jag vet inte vad jag ska säga, är frustrerad över att jag inte kan göra något och vill lika lite som hon att hennes pappa ska försvinna men jag vet bara inte vad jag kan göra mer än att vara ett stöd och lyssna när hon behöver prata.

Hjälp mig…vad ska jag göra?

Annons:
[Tovab]
12/22/11, 7:26 PM
#1

Svårt.. men stötta henne och finns där för henne. Visa att bryr dig. Sånt uppskattas alltid. Ibland bara att hålla om henne. Behöver inte alltid vara ord.

signemo
12/25/11, 12:34 PM
#2

Du skall göra precis som Du gör, Lyssna när hon behöver. Våga ta med henne på nått roligt. Du är bra för henne bara genom att finnas

Var rädda om varandra

AusaBausa
1/5/12, 11:25 PM
#3

säger som signemo, finns där för henne, lyssna när hon behöver prata samt att när du märker att hon är nere fråga hur hon mår även om hon inget säger så kan hon må skit o uppskatta att du bryr dig o därför frågar..

Upp till toppen
Annons: