Annons:
Etikettfrågor-om-döden
Läst 3081 ggr
JenniferFahlander
2012-04-05 22:30

Tror ni på andar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,.. Min morbror Peter har nyss försvunnit från oss.. Den 18 oktober 2011 tog han sitt liv i verkstaden på jobbet. :(

Han blev 32 år gammal och lämnade sitt barn Emmie på 6 år och sitt barn Jonna på 9 år.

Sen han försvann så har hans yngsta dotter sett o pratat med peter o Emmie brukar förklara till sin mamma att peter har en röd tröja halsbandet han fick av dom i somras o att han va lite grå i ansiktet osv.. o så har han även bett emmie gå till sin mormor för peter hade sagt till henne att hon skulle gå dit för han ville pussa på hennes mamma Bella ifred..

o Jag har bott hos peter när jag va yngre o han har alltid ställt upp för mej ..

o jag har kännt hans närvaro o en natt precis innan ja somnade så hörde jag ett skrik .. sen sa han jag är inte borta. o så sa ja va??  o då upprepade han samma sak.. e ja normal eller vad är de för fel på mej ??

Här kommer en bild på peter o barna. Saknar dej så otroligt mycket Peter! <3

Annons:
walter
2012-04-06 03:39
#1

Oavsett om man tror på andar eller inte så låter det rätt normalt för mig.

Själv tror jag på andevärlden och ska jag se det ur den synvinkeln så skulle jag säga att både du och hans dotter haft kontakt med han.

Sen vet jag inte vilka ord jag ska använda för att få det rätt. När man är i sorg så händer det rätt ofta att hjärnan spelar oss spratt även om man inte tror på andevärlden. Att om man känner en viss lukt eller hör något speciellt så blir man att tänka på personen som gått bort och då också kan känna en speciell känsla så det känns som personen är där.

Är ännu lättare att känna eller tro att man får kontakt med personen när man är trött, på väg att somna eller på väg att vakna. Likaså när man är väldigt ledsen.

Så oavsett andevärld eller inte så verkar du helt normal.

hej

JenniferFahlander
2012-04-06 12:10
#2

#1 Jaha okej.. Jag har ju kännt lukter här inne.. en kväll när ja satt vid datan så började det lukta lekerol o peter brukade alltid köpa sådanna o vi hade inge sånt hemma då.. sen en elr 2 dar senare så börjar ja känna röklukt..

walter
2012-04-06 14:57
#3

Blir återigen från båda hållen. När det gäller läkerol lukten så kan jag tänka mig att den är rätt specifik så på den skulle jag säga att han "visade" att han finns runt dig.

När det gäller röklukten så beror det lite på hur man bor. Jag bor själv i villa, men ibland kan jag få in röklukt utifrån beroende på hur vinden ligger på, så där kan det varit något naturligt utifrån.

Jag kan inte säga säkert åt något håll och då jag själv tror på andevärlden så är det för mig något naturligt att anhöriga kan ta kontakt, men det finns ju inga bevis att det finns en andevärld, så vill inte heller säga säkert att det är så då mycket har en helt naturlig förklaring.

Så det är svårt att säga vad som är vad.

Hur känner du själv inför tanken på andevärld, förutom det du skrev först och undrade om du var normal.

hej

JenniferFahlander
2012-04-06 15:03
#4

De där med lukten asså röken.. de va cigarett rök jag kände.

hur ja tänker kring andevärden.. hmm.

Ja tror ju på sånt upp till 100% o ja vill tro på det .. min mammas kusin är ju medier o pratar med andar osv .. så ja tror på det o ja har sett onaturliga saker  :) O så .. hehe

walter
2012-04-06 15:19
#5

Även cigarettrök kan komma utifrån om man har otur, det beror som sagt på hur man bor. Bor man tex i en lägenhet så kan det varit någon som rökt i trappen, men även om man bor i villa så finns risken.

Då du har medier i släkten och själv sett onaturliga saker så är det ju mycket möjligt att du själv är öppen för kontakter. Är det så att peter kommer och hälsar på så var bara glad åt det. Men samtidigt så låta den naturliga sorgeprocessen ha sin gång för man behöver också den efter att en anhörig gått bort fast man tror på andevärlden.

hej

JenniferFahlander
2012-04-06 15:38
#6

Ja ja vill bara att peter ska komma hit han får komma hur ofta han vill .. Han behöver inte knacka på dörren de e bara o stiga på. o ibland när ja e själv hemma då brukar jag sitta o prata med honom o ibland om ja har tur så kan jag höra hans röst. o så kan ja känna att nån rör vid mej eller nått. Jag kommer aldrig skrämma iväg peter. Han ska va här så länge ja lever. o den dan ja dör o kommer till valhall då ska han få en fet smäll för att han bara lämnade oss..

sen ska han få en kram som han aldrig fått tidigare. sen ska han få skäll för att han druckit upp min mjöd! :)

Annons:
walter
2012-04-06 22:44
#7

Låter som en bra plan både för nu, att låta han komma och gå som han vill. Låter även bra för sen när ni ses igen.

Hoppas du får en trevlig påsk trots sorgen/saknaden.

hej

JenniferFahlander
2012-04-07 04:59
#8

ja behöver inte va ledsen.. Peter vill att jag ska vara glad o ha kul :) O idag har jag haft kul tillsammans med 2 av peters bästa vänner. :) O ja va den som va nykter o tog hand om de 2 trollen .. Haha .. O peter kommer säkert förbi imorrn kväll.. Jag har iallafall bjudit hit honom :) Får se om han hinner. :) Han har rätt många o besöka :D Tack desamma föresten :)

Upp till toppen
Annons: