Annons:
Etikettkärlek
Läst 2380 ggr
[wizzyaw]
2012-11-21 10:46

Måste jag välja?

Har en pojkvän men är kär i en annan >< älskar båda två och vill ha båda två men det går ju såklart inte. Om jag väljer någon av dom så kommer jag såra den andra och det vill jag inte.Min pojkvän är snäll och så men han är jävligt påfrestande. Han gör inte som jag säger åt han när jag säger att han ska söka jobb eller flytta eller vad som helst. Han är en sådan där "jag gör det imorgon". Han ljuger för mig och är jag hos han lämnar mig han oftast i flera timmar och gör andra saker eller är med andra. Börjar bli så irriterad på det så nu har han fått till nyår att fixa det han ska annars är det slut. För då orkar jag seriöst inte mer. Jag väntar inte för alltid på han. Han andra är hur go som helst och visar verkligen att han älskar mig och bryr sig om mig. Han håller alltid det han lovar och ljuger inte för mig. Har han inte tid för mig så ordnar han tid. Dock är han oskuld och vill utforska sex med andra >< allt känns så kompilcerat. Ni kommer säkert tycka att detta är jätte patetiskt men det är många känslor och jag känner mig osäker. Så nu vill jag ha eran åsikt om saken.

Vilken ska jag välja enligt er?

Annons:
Emmetem
2012-11-21 10:50
#1

Det finns ett ordspråk som lyder: "Om du älskade det första så skulle du aldrig ha fallit för den andra". Glad

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Gronstedt
2012-11-21 10:56
#2

Du kanske inte ska välja någon av dem? Du kanske ska prova att leva själv ett tag och stå fri, så kan du gå in i ett förhållande med andra ögon och andra krav.

Mona22
2012-12-16 16:06
#3

Håller med de andra. Kanske är ingen rätt för dig. Den första har ingen respekt och sedan om du är med den andra, kommer han vara trogen? ha verkar inte vilja vara med bara en.

[postmortum91]
2012-12-17 21:40
#4

Hur länge har du varit tsm med din nuvarande pojkvän? 
För jag vet att när man varit tsm runt 1-2 år så blir det ofta en lite tuffare period då man har börjat lära känna på ett djupare plan och märker att personen inte alls är så felfri som man tror i början.

Med andra ord så kommer den andra killen som du inte är tsm med också visa oönskade egenskaper tids nog. Min pojkvän är också en "jag tar det imorgon". Det är svårt för oss utanför att välja åt dig.

Jag var lite osäker en stund på han jag är tsm med nu, men inte alls så att jag blev kär i någon annan. Jag tror att om man lyckas bli kär i någon annan samtidigt som man är tsm med en, så är förhållandet ofta inte så bra som det borde vara. Jag tror att alla har tvivel någon gång, men att ha känslor för någon annan är ju större än bara tvivel.

Men låt dig inte luras av den nya killen, alla är ju perfekta och underbara när man är nykär.

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: