Annons:
Etikettsjukdom
Läst 1992 ggr
[melinih]
2/24/13, 8:43 PM

Mammas förändring

Min mamma hade en förändring på lungan förra året. Nu har hon blivit kontaktad och förändringen har växt på bara några månader, ganska mycket. Hon röker dagligen, och alldeles för mycket, så att detta kommer är förståeligt…. Jag är bara 20 år gammal, och är inte redo att på något sätt förlora min mamma och detta har gjort mig förstörd. Jag äter knappt, jag vill bara sova och slippa vakna upp och behöva tänka på att min mamma kanske inte finns med mig vid årets slut.

HUR FAN LEVER MAN MED DETTA?

Annons:
annia1
2/25/13, 5:04 AM
#1

melinih jag har inga svar till dig hur man lever med det, men inne på cancer så får du nog bättre hjälp och stöd. För jag antar att det handlar om cancer.

Hoppas du inte förlorar din mamma.

.

ealva
2/28/13, 10:46 PM
#2

Hej! Jag var lika gammal som du när min mamma blev sjuk i cancer. Som jag förstår så har ni inte fått det bekräftat att det är cancer, men oron och ovissheten var nästan det värsta. Hatade att gå och vänta på hennes provsvar. Ja hur orkar man med den helvetiska situation. Jag vet bara hur jag hanterade det. Allt är ju bara ett anmält kaos! Mådde väldigt dåligt och det höll jag för mig själv samtidigt som jag pluggade. Så gjorde jag den första tiden hon var sjuk. Det mådde jag både psykiskt och fysiskt dåligt av. . Det var inte förren hon blev sjuk igen som jag gick till en kurator. Jag skaffade en själv och har gått till olika. Det är svårt att gå själv med sina tankar och känslor. Det kan vara svårt att hitta någon i sin närhet som orkar eller kan ta till sig allt man bär på, så kurator kan vara en lösning. Jag har hittat det genom sjukvården så det går att ringa till din vårdcentral eller om du kan få kontakt genom din mammas läkare (det vet jag inte hur det funkar). Vad gör man hos en kurator? Jag har upplevt det som jag tänker högt och bollat med kuratorn. Man får syn på sig själv och tankarna som mal. Det är inte lätt och man kan bli arg på kuratorn oxå. Jag har fått övningar både tankeövningar och "uppdrag" som att röra på mig och göra saker som jag tycker om. Du kanske inte orkar att ta kontakt nu med en kurator men ha med det i bakhuvudet att du kan göra det. Och om du tar kontakt och sen inte känner dig bekväm med kuratorn så ta en ny. Kram och styrka till dig! Vill du så får du skriva till mig?

Upp till toppen
Annons: