Annons:
Etikettsorg
Läst 1343 ggr
[Myraan]
1/2/14, 10:41 PM

Dödsfall..

Hej!

Skriver lite desperat detta för att jag inte riktigt vet vad jag ska göra just nu.

Jag undrar hur man går vidare efter dödsfall. En klassisk fråga. I början av 2013 blev min mamma sjuk i cancer. Det spred sig snabbt och vi visste redan efter en månad hur det skulle sluta. Vi hoppades att hon i alla fall skulle få överleva sommaren. Hon dog 28 juli samma år och det var inte lätt. Hon mådde riktigt dåligt. Jag bor fortfarande hemma och mamma och pappa var gifta. Vi tog det väldigt hårt och det är det enda jag tänker på varenda sekund av varenda minut, men vi hade i alla fall varandra, jag och pappa. Men pappa hade även en bra vän, som han känt sedan de var barn. Pappa och han umgicks mycket när pappa blivit ensam. Jag hade svårt att lämna pappa ensam själv hemma då jag inte ville att han skulle vara ensam. Han bröt bokstavligen ihop då. Jag kunde i alla fall oftast hitta på saker med mina vänner eftersom att pappa ändå umgicks med sin vän.

Idag så hände det ofattbara. Pappas vän, som även jag känt i hela mitt liv, dog. Varför vet man inte än. Och jag är så orolig över pappa. Vad ska man göra.. Han är så ledsen.

Vet inte ens varför jag frågar detta.. Jag antar att det jag kan göra är att finnas där för honom. Men det är svårt då man själv vill hitta på saker med sina vänner på helgerna och sådär. Aja, en sak har man i alla fall lärt sig, att inte ta folk förgivet. Någon som är i liknande situation?

Annons:
[Mia-Li]
1/27/14, 8:58 AM
#1

Åh vad tragiskt.

Det jag kommer att tänka på är om din pappa har någon utomstående att prata med?
Tex psykolog eller kurator.
Du som dotter ska inte ta hela den biten själv.

Och hur mår du själv i detta?

Kram🌺

[Myraan]
1/29/14, 1:51 PM
#2

#1 Ja riktigt tråkigt. Nej, men jag tror inte att han vill det heller. Han har andra vänner men ingen som han umgås med regelbundet. Nu har det ju gått några veckor och jag är väl inte lika orolig över honom som när jag skrev det där i alla fall. Jag mår rätt bra trots omständigheterna. Tackar som frågar. Det är ju aldrig roligt när sånt här händer men det finns ju ingenting som man kan göra åt det. Det gäller att sysselsätta sig med saker man tycker om och ha saker att se fram emot. Som tur är tänker pappa likadant. Tack för fint svar :) kram

[Mia-Li]
1/29/14, 1:55 PM
#3

Ta hand om er och kom gärna åter om du vill skriva av dej eller undrar över något.
Skönt att det nu känns lite bättre iallafall.

Kram🌺

Upp till toppen
Annons: