Annons:
Etikettsorg
Läst 1643 ggr
[Mia-Li]
2014-01-29 09:54

Blir du tagen på allvar?

När min pappa gick bort så efter det blev jag sjukskriven ungefär en månad pga sorg.

Min läkare lyssnade på mej och förstod allvaret.

Behövde du sjukskriva dej pga din sorg?
Tog läkaren dej på allvar?

Annons:
Ronja&Ila
2014-05-04 22:40
#1

Min sorg handlar inte bara om död, sorg för mig har blivit ett så stort begrepp. Sorg över att någon är död- borta får jag förståelse över. Men andra har svårt att förstå sorgen över min uppväxt . Och min att min pappa lever och att vi kan befinna oss i samma rum. Men får ingen förståelse över att min egen far hatar mig och vägrar prata med mig förutom runt släktingar i trevliga artighetsfraser samt och undviker mig i största mån helst vara i olika rum osv. En sorg över att inte ha en "vanlig" far- dotter relation…

AnnaFagerell
2014-05-05 10:32
#2

Jag har alltid varit tvärt om… jag måste ha saker att göra när jag sörger, jag jobbar desto mer…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Sofy
2014-05-06 09:01
#3

Jag behöver oftast någonting att hålla mig upptagen med men när jag miste min sambo och så mycket tragiskt hände i samma veva kunde jag inte hålla mig upptagen, bröt ihop totalt och klarade inte ens av att gå ut med hunden utanför porten så jag behövde sjukskriva mig och min läkare är en sån underbar person. Han var själv helt förstörd och började nästan gråta när jag berättade vad som hänt.

Familj och vänner däremot ansåg redan veckan efter att det har gått så lång tid att jag borde gått vidare. Idag, 3 månader senare har jag kommit ur chocken och är bara allmänt deprimerad vilket att hålla sig upptagen med saker hjälper och behöver inte vara sjukskriven längre.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Halvdansken
2014-06-26 18:26
#4

När min pappa dog - nä, jag jobbade. När min man fick cancer och vi kämapde med det i 3 år - nä, jag (och han) jobbade. Han överlevde. Jag skulle gå ner mig om jag skulle bli sjukskriven. Att komma på jobb och prata om nåt annat än död och elände hjälper mig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: