Annons:
Etiketthär-kan-du-få-hjälp
Läst 1243 ggr
[Mia-Li]
2014-01-31 10:41

Ta hand om sej själv när man mår dåligt

UMO har en bra sida om förslag på vad man kan göra för att ta hand om sej själv när man mår dåligt.
Folk har skrivit lite olika tips:

"Tänka på allt bra man faktiskt har som till exempel familj, vänner, pojkvän/flickvän, fint hår, fin rumpa, ja vad de nu kan vara.

Försöka att le så mycket som möjligt, sätt på en gammal Disneyfilm som är supertötig, men som du vet att du blir glad av att se. Fannie

Ut och springa till bra musik! Anna, 17 år

Röra på sig, till exempel promenera, jogga, träna någon sport. Tjej, 18 år

Sova. Kille

Försöka tänka på något härligt i livet, till exempel familjen. Kille, 18 år

Prata med syskon, ge sig iväg och träna, koncentrera sig på annat, till exempel TV:n. Kille, 17 år

Det är väldigt individuellt. Man får helt enkelt göra sådant som man mår bra av. Det kan vara: promenera, kolla på TV eller film, umgås med andra. Merve, 18 år

Man får inte deppa ihop, ut och hitta på roliga saker. Eller titta på en film som får en att må bra. Kille, 18 år

Jag tycker att det är viktigt att få må dåligt. Om man vill gråta så ska man få gråta. Jag brukar även umgås med mina vänner extra mycket, se på film och ha det mysigt. Sour, 17 år

Äta god mat! Äta choklad! Kille, 15 år

Köpa någonting som får mig att må bra. Kille, 17 år

Man kan försöka se positivt på saker, se framåt. Hanna, 17 år"

**Dessa tips är direkt kopierade från sajten UMO. Vill du läsa mer så gå in här: **http://www.umo.se/Att-ma-daligt/Ta-hand-om-sig-sjalv-nar-man-mar-daligt/

Annons:
Upp till toppen
Annons: