Annons:
Etikettsorg
Läst 2264 ggr
[Mia-Li]
2014-02-06 10:00

Visst tröstar djuren

När man är ledsen så brukar djuren uppmärksamma detta.
Som mina katter och den katten jag har nu.

Min gamla katt när han levde märkte detta mycket väl. Och han kom alltid och lade sej hos mej och gosade.

Har du något djur som tröstar dej när du är ledsen?

Annons:
skeppskátten
2014-02-06 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min katt Theo blir alltid en riktig gosgris när jag känner mig tung, lämnar mig aldrig och är efter mig som en svans, Och vovven min ligger alltid vid fötterna i sängen som extra tröst, hon ligger annars helst på golvet, Vad skulle man göra utan djuren? 🙂

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

kulanturbo
2014-02-07 02:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja det är tur man har djuren. När vi kom hem den kvällen mamma dog la sig min kattunge sig på min mage och låg där och tröstade mig hela kvällen. Annars brukar han springa omkring och leka helt sjövild.

[Mia-Li]
2014-02-07 08:37
#3

Åh vilka fina djur ni har.

❤️

Magi-cat
2014-02-07 13:40
#4

Ja, visst tröstar de…är man sjuk t.ex. så är de alltid vid ens sida.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sofy
2014-03-10 18:29
#5

Åh gud vad de tröstar. Varje morgon när jag vaknar med gråten i halsen av hur mycket jag saknar min bortgågne sambo lägger sig både hunden och illern på mig och utger lugnande signaler.

Illern har inte lämnat min famn sedan sambon gick bort, helt fantastiskt hur de känner av sånt här. Han som brukar vara ett riktigt yrväder.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Magi-cat
2014-03-10 18:42
#6

#5 Beklagar förlusten av sambon!

Så fint beskrivet om de underbara djuren! Kram!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Myraan]
2014-03-13 18:28
#7

Märkte det också jättetydligt på en av mina katter. Jag har två stycken nu, som jag inte kan påstå att de verkar märka så mycket. Men jag hade också en som verkade märka sådant direkt. Det som gjorde det tydligt var att han var en osäker och blyg katt som blivit illa behandlad av tidigare ägare och som därför hade svårt för närhet. Men var man lite nedstämd och ledsen kom han nästan alltid.

AnnaFagerell
2014-04-30 19:13
#8

Mina katter ligger också i mitt knä när jag är ledsen. Går jag ut till hästarna kommer dom också med sympati i blicken. De vet, de känner.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Ronja&Ila
2014-05-04 22:30
#9

Jo oj! Min golden var den som gav mig styrka att fortsätta leva! Jag är så fruktansvärt tacksam att inte hon togs ifrån mig. Var så fruktansvärt påfrestande att bryta upp från mina syskon och flytta mellan olika familjehem, hon var min stora tröst i livet som aldrig lämnade min sida, hon sökte sig alltid nära när jag mådde lite extra dåligt och var ledsen. Nu finns hon inte hos mig längre men har två andra stjärnor som finns där , den ens ska bara ligga nära och ge värme . Den andra försöker liva upp och blir som en clown haha men hon vet när det inte är läge för clowneriet också❤️

[Lollo 97]
2014-06-02 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mina kaniner tröstar mig alltid när jag är ledsen.

Pärlan ❤️

Upp till toppen
Annons: