Annons:
Etikettsorg
Läst 2398 ggr
TheUnusual
1/10/15, 6:48 PM

Saknar fortfarande min hund

Nu är det ett år sedan min hund försvann. Jag hade precis flyttat men hon bodde fortfarande kvar hemma. Men hon sprang bort. Jag känner en sån enorm saknad, och jag har så dåligt samvete. Hade jag bara varit hemma, så kanske det aldrig hade hänt?

Jag förstår inte varför jag fortfarande är såhär ledsen. Jag har haft djur förut, men har aldrig känt såhär, men det är klart.. Hon var min bästa vän. En liten långhårig flicka,  med världens finaste hjärta. Hon fanns där när jag inte hade någon annan. 

Jag saknar de tillfällen då jag hade feber och låg i soffan och kollade på TV, för då kom du alltid och låg på min mage. Jag saknar våra helger då vi låg i sängen, jag tittade på film medan jag var tvungen att klia dig på magen. Jag saknar den glädje man fick se varje gång man kom hem - för jag kände likadant. Jag saknar dina vackra bruna ögon som hade något, men som jag fortfarande inte kan sätta ord på vad det var. Jag saknar alla våra bus. Jag saknar t.o.m alla våra promenader, oavsett om det regnade eller om det var snöstorm. Jag saknar att kunna ha dig i min famn, få känna din päls och få säga att jag älskar dig. Jag saknar t.o.m då du alltid försökte slicka mig i ansiktet, trots att jag tyckte att det var äckligt - men du försökte alltid ändå. Jag saknar dig. Jag saknar min bästa vän. Jag saknar mitt allt. 

Sen är det verkligen pest att få höra att "du kan ju skaffa en ny hund". Ja, absolut. Men jag älskar denna hund. Det är såklart att jag skulle älska en ny hund också, men jag vill ha tillbaka MIN hund. 

Jag vet inte om man får träffa sina bortgångna djur efter att man har dött. Men det spelar väl ändå ingen roll. Det dröjer väl ett bra tag innan jag dör. 

Jag vill bara ha min hund, som jag fortfarande saknar så oerhört mycket, så att det gör ont. Jag vill ha mitt allt.

Annons:
Molliza
3/17/15, 7:56 PM
#1

Många styrkekramar till dig

runstenen
3/24/15, 6:21 PM
#2

Det berörde mig mycket att läsa så vackert du skrev om din hund. Jag förstår precis hur du känner, för vår hund dog för ett år sedan och jag saknar honom enormt. Han var väldigt speciell för mig.  Att du känner dig speciellt ledsen nu kan ju ha att göra med att hon sprang bort eller  kanske betydde hon extra mycket för dig.Men du skall absolut inte klandra dig själv för det eller känna nån skuld. Det kommer att kännas bättre allteftersom tiden går och jag tror absolut på att man kan möta sina döda husdjur efter att man själv gått bort. 

Många styrkekramar till dig

Upp till toppen
Annons: