Annons:
Etikettsorg
Läst 1980 ggr
polly34
4/2/15, 1:24 AM

inte rätt att sörja

Min farmor dog i november och min mamma i december. Min dotters pappa är inte bra och passar på att trycka ner mig så fort han kan och han har även börjat bete sig dumt mot vår dotter. Vi har varannan vecka. Jag pluggar heltid på universitet och jag har en arbetslös pojkvän som  går hemma och inte vill arbeta. Mitt problem är att jag gärna vill vara ensam hela tiden. Jag känner inte att jag får det stöd jag behöver utav min pojkvän utan känner krav på mig att jag ska vara glad och hitta på roliga saker med honom flera gånger i veckan och gärna ha sex med honom flera gånger i veckan. Min ork är slut och jag har konstant dåligt samvete. Ibland vill jag bara göra slut med honom för att få lugn och ro och sova men jag är rädd att jag ska ångra mig när jag måt bättre. Han vill bara skicka mig till psykolog och verkar inte tycka att det är normalt att må dåligt. En av mina bästa vänner höll även nästan på att dö i december och min barndomsväns mamma dog i januari. Min nuvarande pojkvän går igenom en hemsk vårdnadstvist med massor av negativa känslor. Ursäkta att det är luddigt.

Annons:
bettan1967
4/2/15, 6:08 AM
#1

Tack för det du dela med dig.

Känner igen det där av min fd. Min mamma dog för snart ett r sen, till en början fick jag prata och vara ledsen men sen helt plötsligt fick jag inte ens visa min sorg. Han orka inte höra, jag skulle betee mig vuxen samt mycket annat.

Jag hade så mycket känslor till min mamma som vi hade en trasig relation innan hon dog. Och jag behövde prata.

Men jag tror det var en egen rädsla min fd hade och han ville dämpa sina egna känslor som han själv hade mist sin pappa året innan och inte bearbetat sin sorg. För då var han tvungen att känna och se sina egna känslor om jag prata om det jag kände.