Annons:
Etiketttänd-ett-ljus-för-nära-och-kära
Läst 2658 ggr
Disturbed-Angel
2015-09-17 19:49

Saknaden efter mamma

Idag är det min mammas födelsedag. Den fjärde födelsedagen sedan hon gick bort.
Saknaden känns extra svår idag, en dag som man borde spenderat med henne men istället bara har en grav att gå till. 

Ibland undrar jag hur man kommer vidare efter en sådan här tragedi. Min mamma var bara 43 år gammal när hon helt utan förvarning dog i sömnen.  Ingen visste att hon var sjuk, inte ens hon själv. 
Imorgon är det tre år sedan urnsättningen var och det gör så ont.

Mamma jag saknar dig!

Annons:
flisan708
2015-09-21 17:58
#1

Beklagar sorgen efter din mamma och jag känner så igen mig. Min mamma dog för 6 år sedan och vissa dagar som vid hennes födelsedag och andra högtider så känns saknaden värst. Har kommit fram till att jag alltid kommer sakna mamma för hon var den finaste människa jag känt. Det enda jag kan säga att saknaden ändå med åren har blivit mer hanterbar. En vän till mig sa efter mamma dog att din mamma kommer alltid vara med dig fast i en annan form. Det tror jag på. Jag pratar med henne och jag tror hon hör mig . Skulle vilja tipsa dig om boken sorgebearbetning från www.sorg.se den boken hjälpe mig mycket. Efter mamma dog så sökte jag mycket fakta och den boken var bra. Om du tittar på min sida finns en dikt, den har även den hjäpt mig mycket.

Upp till toppen
Annons: