Annons:
Etikettsorg
Läst 2807 ggr
[BeataJ]
2016-04-05 21:51

Vill bara skriva av mig...

Hej! Jag vill mest skriva av mig… Jag tycker att det är så jobbigt hemma och i skolan. Jag har inga kompisar i skolan, bara personer som frågar mig en massa, och det börjar bli jobbigt. De frågar saker som "hur mår du?", "vill du inte göra något mer oss?", "varför svarar du inte?", osv. Jag bodde i Enköping i 8 år, där blev jag mobbad, fast jag förstod inte riktigt det så jag sa inget. Sedan flyttade jag till Växjö för min pappa förlorade sitt jobb. Där fick jag två vänner som var taskiga mot varandra. När jag bott i Växjö i 1 år flyttade jag till Uppsala. Fick sms från min kompis i Växjö som skrev att hon blev mobbad av min andra kompis. Har nu bott i Uppsala 2 år, och har fortfarande inga riktiga vänner. Jag vågar inte berätta för någon för jag vill inte att någon ska bli orolig. Jag mår också dåligt i stan. Jag får ont i huvudet och svårt att andas. Har nu inga kompisar förutom en, som jag knappt har kontakt med. Jag mår dåligt för jag bor mitt i stan. Och mina föräldrar vet ingenting!

Annons:
Rosisa00
2017-04-19 20:04
#1

Jag tycker att du skulle behöva prata med bris så du får proffsig hjälp ❤

Marianne69
2017-05-24 09:20
#2

Självklart ska du berätta hur du känner o mår för dina föräldrar …annars går de o tror att allt är ok ..de kan nog hjälpa dig till att må bättre .

[DenTysta]
2017-05-26 10:51
#3

Då jag mår dåligt får jag också svårt att andas. Precis som du har jag inte velat berättat åt någon eftersom jag inte vill att de ska bli oroliga. Men nu har jag insett att man måste få visa vad man känner, fastän det tar på andra. Jag tror att de är mer oroliga om de märker att något är fel, men inte har en aning om vad som händer.

Det här med att folk frågar hur man mår kan tas emot på flera olika sätt. Jag är med om att människor frågar det av mig både med oro i rösten och att de bara vill ha undan frågan, undrar om de har gjort något mot en och sedan går de vidare utan att lyssna på en.

Jag kan tänka mig att det har varit jättejobbigt att flytta så mycket som du har gjort. Det skulle jag också tycka: att riva upp rötterna om och om igen…

Det är hemskt med mobbning: både att bli mobbad själv och att se en kompis bli mobbad. Det kan ta en stund innan man inser att man blivit mobbad själv - man kanske inte har insett det - och det gör ont när man fattar. Jag hoppas att du mår bättre snart.

Upp till toppen
Annons: