Annons:
Etikettkärlek
Läst 1639 ggr
Elefanten00
2018-01-09 08:20

Blev dumpad

Tidigare idag fick jag ett konstigt sms från pojkvännen sedan nästan två år tillbaka att vi måste prata. Han åker hem till mig och gör slut. Bara sådär. Ingenting jag säger kan få honom att ändra sig. Vi har aldrig bråkat, aldrig varit osams, ingenting kändes fel i vårt förhållande. Är så chockad och så ledsen. Han är någon som har stått vid min sida och tagit hand om mig. Jag har spenderat nästan varje dag med denna människa i två år. Alltid skypeat när vi inte kunnat ses och alltid gjort allt med honom. Nu, är den enda viktiga människan i mitt liv helt borta. Jag är så tom och fylld med så mycket ångest och sorg så jag vet inte var jag ska ta vägen. Eftersom att jag bara umgåtts med honom har alla mina vänner försvunnit. Jag har absolut ingen stans att finna tröst eller att acceptera vad som har hänt. Min mamma är för nuvarande magsjuk så hon kan inte trösta mig. Och min lillebror gillade honom så otroligt mycket, så han är också ledsen. Hur kommer jag över detta? Hur kommer jag någonsin över detta? Jag känner mig så patetisk som trodde att vi verkligen skulle hålla. Känner mig lurad och förrådd. Om man älskar någon slåss man för förhållandet. Han bara gav upp, har han någonsin älskat mig då? Jag vet varken ut eller in. Men ni som har gått igenom detta, hur gör man? Har legat vaken hela natten och mått riktigt riktigt dåligt. Hela livet känns hopplöst och jag känner mig helt värdelös som inte räcker till och är tillräkligt för honom. Vad ska jag göra?

Annons:
Calcifer
2018-01-09 08:24
#1

Jag önskar jag kunde ge råd, men tyvärr gick jag igenom något liknande för tre år sen och även om jag inte har några romantiska känslor kvar alls för mitt ex så finns där ändå ett tomrum i hjärtat. Något som för min del förmodligen är för att jag har så många saker jag vill säga, så många frågor, men känner att jag aldrig skulle vinna nåt på att så här långt senare efter att hon slagit mitt liv i spillror (bokstavligen) så jag gör inget åt det, förutom att låta ilskan ta över istället för sorg.

När det lagt sig lite, se om du kan få honom att åtminstone ge någon slags förklaring, för det är du värd. Sen att du inte kan ändra hur han känner eller vad han gjort är ju en annan sak. Men du har absolut rätt att fråga honom vad det var hos honom som förändrades.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mooniq
2018-01-09 09:18
#2

Har ingen tröst, men av din text finns det några saker du bör tänka på framåt i livet. 

Du har bara umgåtts med honom och tappat dina vänner - ring upp dina vänner, smsa dom - säg att du saknar dom och vill fika nån dag. Vänner är för livet, förhållande så länge det finns känslor. Kanske har han gjort slut för att ni varit för intensiva - bara ni två - vet att det är hårda ord nu, men jag tror du förstår vad jag menar innerst inne. Lova dig själv att aldrig ge upp dina vänner för en partner -för det är helt enkelt inte värt det. Alla behöver vänner. 

det är farligt att noja och tänka vad gjorde jag fel. Du är du och det är det som är attraktivt hos andra. Han gjorde nog oxå "fel". Jämför dig aldrig med en annan människa - det är det första vi tjejer gör när nån gör slut och partnern går vidare, då är vi våra egna värsta fiender , som bara hittar fel hos oss själva. Gör inte det. Du är du och du är unik.

Du behöver inte finna tröst hos andra, du behöver finna tröst med dig själv. och att din bror gillar honom, betyder inte att din bror aldrig mer ser honom, de kanske ses ute eller har nån gemensam hobby/aktivitet och du kan inte ta på dig din brors saknad, det är inte ditt fel. OM din mamma är magsjuk så behöver hon dig och då kan ni komma närmare varann, inte bara du som behöver tröst utan även hon- inget roligt att vara magsjuk. 

jag vet att jag låter hård men jag menar väl, jag har gått igenom mycket skit i mitt liv men härdat ut och kanske även härdat själen en smula. Jag menar väl och jag hoppas du mår bättre snart och ser livet ljust igen och fullt av möjligheter. Det hjälper inte att gå ner i stackars-mig-träsket. Se livet och problemen som en del av vägen och försök hitta lösningar.  gråt. Bryt ihop. Samla ihop dig. se möjligheterna. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Elefanten00
2018-01-09 11:50
#3

Tack för hjälpen #2 jag anser inte alls att du är hård mot mig, utan jag förstår dig. Allt känns bara tufft just nu men jag vet även att det blir bättre. Frågan är bara om när det ska sluta kännas såhär.

Upp till toppen
Annons: