Annons:
Etikettminnesbrev
Läst 1767 ggr
JoannaLi
2018-02-07 18:26

Så var det dags igen (brev)

Så var det dags igen. 14/2 närmar sig med stormsteg. Årsdagen för när du… 7 år och 358 dagar sedan. Jag förstod inte varför den där låten slog mig så hårt när den kom upp på spellistan. Eller varför jag bara spelat ledsen musik i en vecka. Det hade inte gått in, men så fort den där låten  började spela så visste jag. 14e är på väg. Och visst är den väl det. Så var det dags igen. 

Jag älskar dig än, såklart. Vad annars, liksom? 

Och visst är det den värsta tiden på året, tiden när du ligger som allra närmst ytan av mitt medvetande - och tiden när det första som dyker upp inte är dig, utan att du är borta. 

Men jag kan också njuta lite grann. 

För jag är inte samma person som jag var för 8 år sedan. Och jag är inte samma person som jag var för 6 år sedan. 4. 2. 1. Och du hade inte heller varit samma person idag. Kanske hade vi glidit isär? Kanske hade du varit precis så där fantastiskt underbar som min fantasi målar upp dig. 

Hade du gillat mig som jag är idag? Så som jag var för 2 år sedan? Jag tror det. För mig känns det som att jag blir mer och mer lik dig för var dag. 

Jag upptäcker nya aspekter av vår vänskap nästan jämt. Det känns absurt, men så är det. De mejl som jag har kvar håller mig igång de dagar jag behöver, och alltid upptäcker jag nya saker. 

Det finns så mycket jag vill berätta för dig. Som att jag nästan håller på att bli vuxen nu. Jag har en aning om vad jag vill göra med mitt liv. Jag har en bil, så äntligen kan jag komma och hälsa på! …Nä, just det. 

Jag vill berätta om alla sätt som det gör så fruktansvärt ont på. Fortfarande. Jag vill berätta om alla sätt som du gör mig lycklig på, även 7 år och 358 dagar efter att vi pratade sist. Jag vill berätta om allt som händer under min dag. Jag vill ringa dig ute på promenader, och bara höra din tystnad när du frustrerat försöker plugga. Eller vad nu 23-åriga du hade gjort medan jag går en promenad. Jag tror att du fortfarande skulle ha pluggat. Pluggat vidare. Jag vill ringa dig - jämt. Jag vill att du ska veta precis allt som händer i mitt liv, precis som jag vill veta precis allt som händer i ditt. Jag vill bli avbruten mitt i ett samtal av att få höra om hur snygg kassörskan på ICA var. Jag vill bli väckt på natten av att någon j*vel har snott dina dammsugarpåsar, för de är tammefasen ingenstans! Jag vill spendera min lunchrast till att höra om vad du har drömt om under natten. 

Jag vill att du ska tokälska min hund, precis som jag vill tokälska din katt, även om jag får utslag av henne. Jag vill åka varje ledig stund till dig. 

Mest av allt vill jag bara ha tillbaka dig. Om så bara för en timme. En minut. En sekund. 

Did my heart love until now? 'Cause I feel as though I've never seen Beauty 'til this night!  I'm forever, yeah, I'm forever yours

Visst var det väl så den gick? Din favoritlåt, som jag fortfarande kan hela texten till ur minnet, trots att det måste vara åtminstone 4 år sedan jag lyssnade på den sist. 

I år ska jag för första gången ta mig ut och göra något, trots att det är årsdag. Jag ska klara det, och du är ju med mig oavsett. 

Tack för allt vi fick. Jag älskar dig. 

Annons:
Tarotstollan
2018-02-17 00:52
#1

Så fint!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: