Annons:
Etikettbegravning
Läst 1859 ggr
JuliaK96
3/2/18, 2:40 PM

Begravning

Min pojkväns mormor har gått bort. Jag ska följa med på begravningen, vet att enligt tradition så sitter närmsta släkten längst fram till höger. Sitter jag någon annanstans eller med pojkvännen? Något jag borde tänka på? Ej vart på begravning innan

Annons:
Annette
3/2/18, 2:41 PM
#1

Sitt med pojkvännen.

Maria
3/2/18, 2:49 PM
#2

Jag tycker också att du ska sitta med din pojkvän.

Ni kan ju kolla innan om det är några krav som mörk klädsel eller liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
5/30/18, 7:58 PM
#3

Du sitter med pojkvännen!

Man brukar iallafall i kyrkor gå fram till kistan för ett sista farväl, det gör du då tillsammans  med pojkvännen och hans syskon/släkt

Eventuellt så lägger man då en blomma på  kistan.. som en sista hälsning till den avlidne!

I ditt fall så är det pojkvännen, övriga syskon till honom som lägger blomman du behöver således inte ha med  egen!

Vid vissa begravningar så har ingen blomma att lägga på kistan, den är en symbol för ett sista farväl, det finns lixom ingen standard kutym!

Utan du deltar då där som ett följe till din pojkvän.. hans släktingar som tar ett sista farväl av en av de sina!

Förr eller senare så får din pojkvän följa dig och dina släktingar på begravningar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: