Allmänt prat

Är det konstigt

2018-06-24 00:46 #0 av: Anonymamej

Min mammas förra kille var verkligen som en extra papp för mig, han va så snäll o stötte/hjälpte mig med allt. Men sen hände en sak (privat) och mamma o han gjorde slut, och jag blev jätte ledsen. Och efter det så fick han cancer osv och dog rätt tidigt. Mamma har nu en ny kille som e alkolist.. och jag hatar han, men hur som helst är det konstigt att jag fortfarande saknar/sörjer min mammas ex? Fast det gått 3år sen han dog o ca 4år sen dom skildes.

Anmäl
2018-06-24 01:21 #1 av: koppargaller

Nej det är inte konstigt, han var en viktig person i ditt liv.

Anmäl
2018-06-28 23:17 #2 av: Anonymamej

Känns som det, menar min mamma verkar inte sörja. Visst hon är ju lite ledsen men inte så mycket (va jag märkt). Däremot tycker andra (min pappa/vänner) att det är konstigt.

Anmäl
2018-07-05 06:18 #3 av: Tarotstollan

Vi sörjer alla olika och det kan gå långa perioder när man inte känner någonting och så plötsligt är man där i saknaden och tårarna rinner.
Ta den tid du behöver att sörja honom och bry dig inte om vad andra tycker och säger, din sorg är din sorg!Kramas

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-08-22 19:16 #4 av: sophiedorothea

Nej det är inte konstigt. Han betydde ju mycket för dig! Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.