Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 1332 ggr
zidercat
2013-07-28 22:00
0

Så ofattbart

I fredags följde jag min äldsta bror till hans sista vila. Han blev sjuk i cancer och avled förra lördagen. Den sista veckan väntade jag på beskedet att han somnat in då jag på tisdan fått telefon från en annan broder att det var på slutet. På torsdan  kom ett meddelande från en gammal kompis där det stod: "Hur kan det vara sant" ?? - Jag fattade ingenting så jag skrev: -Vaddå…hur kan vaddå??? då berättade hon att en mycket älskad vän och fd pojkvän till mej, hade frontalkrockat med sin mc rakt i en timmerbil på onsdagskvällen!!!

På torsdag ska jag följa även honom till hans sista vila. Ja, jag kan ju bara säja att det känns väldigt väldigt tungt just nu. Det blir mycket tungt att komma vidare efter detta. Jag vet att sorgen och den olidliga smärtan som jag känner nu, kommer att lindras och blekna så småningom, men ajajaj vad det tynger just nu. Det är lite för mycket att bära egentligen.

”The M”

annia1
2013-07-29 00:59
1

Svenska språket är fattigt på ord när det kommer till sorg. Så enda jag kan säga är att jag beklagar. 

Sen kan jag skicka en kram. 🤗

.

Fialotta89
2013-07-29 02:26
0

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag vet knappt själv hur jag ska hantera min egen sorg efter liknade omständigheter som jag råkade ut för i höstas. Man får ta dagen som den kommer helt enkelt. Det finns aldrig några lätta vägar efter något sådant har inträffat. Man få kämpa på så gott det går bara.

Styrkekramar till dej

[Ebidda98]
2013-08-06 15:52
0

Usch, så ledsen! 🌺

[MissCaandy]
2013-08-28 10:34
0

Beklagar verkligen. Och det är så sant, ord kan inte beskriva sorg.

signemo
2013-08-28 11:00
0

Kramar tyst om

Var rädda om varandra