Det gör så ont
Det tog slut mellan mig och min sambo i förra veckan efter att ha bott ihop i över ett år. Det gör fysiskt ont i hela kroppen, jag kan inte göra någonting jag bara ligger i sängen och tänker på henne hela dagarna, oförmögen att gå upp. Beslutet var väl något gemensamt att vi inte ska vara tillsammans just nu men kanske kan försöka i framtiden men att inte vara med henne är så smärtsamt så jag orkar verkligen inte. Hon verkar ha hur kul som helst, har fester, bjuder hem folk att sova över… och jag bara ligger och kan inte ens gråta för jag känner mig bara helt bortdomnad som om jag släpper ut något kommer jag aldrig kunna täppa igen det och jag kommer gå sönder helt.
Hej, då jag pren på att få veta när någon gör ett inlägg går jag in och läser och då känns det dumt att inte svara, eller skriva nåt.
Avsked är svårt. Vi är inte riktigt tränade på det. Vi vet hur vi ska göra och vi vet hur vi gör och hur vi mår och hur det känns när vi blir kära, har nåt kul möte osv. Men när det gäller tvärtom, att ta avsked är vi inte så vana. Jag tycker det är viktigt att få sörja med allt vad det innebär hur det nu ser ut. Vara apatisk, gråta eller tänka samma tankar om och om igen. Om hon verkar vara glad, tja hon är säkert lika ledsen som du men tar inte tag i det, kanske. Utan flyr kanske från sin sorg genom att omge sig med andra. Jag vet inte men en sak vet jag. Det finns inga genvägar i livet och att det är bra att "känna" för till slut kommer det något gott ut av det, fast det känns kasst just nu.
Kramis på dig!!!
Det är så svårt med separation, klart det tar tid..det måste det få göra. Hur hon kan ta det så 'bra' kan man ju undra,men alla är väl olika. Var bara rädd om dig själv, du är viktigast : )
Alla läker sina sår på olika vis om man säger så, hon gör det genom att hitta på saker och umgås med folk, det betyder inte att hon inte saknar dig eller så.
Du gör det genom att bara vara där du är.
Jag skulle rekommendera dig att ta dig ut med en vän och göra något, var inte bara hemma hela dagarna för då kommer det kännas värre än om du hittar på saker om dagarna med andra människor. Då tänker du mindre på henne automatiskt nästan.
Att göra slut gör ont, det är fruktansvärt.
Jag har också varit där ett antal gånger.