Mamma dog...
Min mamma gick bort i lördags. För bara 2 dagar sedan. Det gör så ont så det känns som jag ska dö. Hennes önskan var att jag skulle gå klart min utbildning så jag måste försöka gå till skolan imorgon. Hon hade berättat detta för min sambo på sjukhuset medan jag var på toaletten, och så hade hon sagt att han skulle ta hand om mig och att jag skulle vara lycklig.
Hur ska jag kunna bli lycklig utan henne?? Hon är ju den som jag alltid ringt när jag velat berätta något som hänt, den som alltid tröstat mig. Jag vill bara att hon ska trösta mig nu. Varför skulle just hon bli sjuk?? Hon blev bara 57 år…saknar henne så hjärtat värker!!!
OOo, vad jag beklagar det som hänt ❤️klart allt känns hopplöst när någon man älskar så mkt inte finns mera.
Hej!
Jag beklagar din sorg. Att mista sin mamma så tidigt. Va dig hon av? Jag frågar för att det finns olika stödgrupper där du kan på någon prata med med. Jag och mina barn (27 och 33 År) har startat en förening där vi hjälper människor som vill prata med en i samma sits. Den heter www.cancerkompisar.se och på Facebook Cancerkompisar.se. Var rädd om dig, kramis!!!
Beklagar din sorg. Går igenom det du gör just nu. Min mamma dog förra sommaren. Det enda jag kan säga är att det blir bättre med tiden.
Den första tiden är tuff. Chocken och overklighetskänslorna. Paniken "detta får inte vara sant" Allt det där kommer bli svagare och ersättas med en annan sorts sorg.
Livet går vidare, Tiden stannar inte för någon. Så jag tycker det vore väldigt bra om du fortsätter med skolan och ser till att du får din utbildning. Men tänk också på dig själv. Hitta en balans. Nu de första dagarna kanske du hellre vill vara med familjen och då har du rätt att bli sjukskriven (det har man i alla fall om man har jobb) i en vecka eller två.
Se till att du pratar eller skriver om det som hänt för det är viktigt att man inte håller alla tankar inom sig.
Jag skrev mycket när min mamma dog, både i min blogg och hemma i min privata dagbok och det har hjälpt mig mycket.
Det bästa tipset av alla är att fortsätta göra saker som man brukade tycka var roliga och att försöka sova och äta ordentligt.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Beklagar sorgen.❤️
Har tyvärr inget vettigt som jag kan säga för att hjälpa, ingen i min närmsta släkt (förutom djur) har dött.. vet inte vad ni som har upplevt det där fruktansvärda går igenom.
Men en sorg efter någon brukar bli lättare med tiden.
Tack för era svar. Jag går i skolan så gott jag kan, hoppar vissa lektioner som känns mindre viktiga. Jag har rätt till sjukskrivning men jag skulle hamna för långt efter så det skulle bli ännu jobbigare i längden.
Inatt kom en fruktansvärd attack då jag bara skrek och grät och nästan ville göra mig själv illa bara för att slippa smärtan i hjärtat. Har fått några tabletter med lugnande så jag tod en sån då lättade det lite grann.