Sorg iFokus

Sorg

Etikettallmänt-prat
Läst 7596 ggr
[Etteiluj]
1

Jag vill inte leva längre

Jag är inte bra på något och ingenting med mitt utssende.. Jag har : Fula ben Fula händer Ful hals Ful mage Fula armar Ful rumpa Fula fötter Fult ansikte Fult hår

shubbybunny
3

Varför säge du så?!!?!? Du lever inte för någon! Du lever för dig själv! Alla kanske är inte perfekt men det betuder ju inte att de får inte leva! Du måste leva och tyck om dig själv! Bli tacksam för Guden som gavt dig Livet :) :) :)

Never Give Up With Your Dreams

Tjeja
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det låter ju onekligen väldigt tråkigt att allt i ditt liv handlar om utseendet… Då förstår jag om man inte orkar leva längre ens om man ser perfekt ut! Förstå vilken ångest då för att förlora något av sitt vackra yttre? Då lär ju hela världen rasa!

Jag kan inte låta bli att undra hur gammal du är som känner så? För livet innehåller så mycket annat som är så otroligt mycket mer intressant, kul och spännande än någons yttre utseende!

Tro nu för allt i världen inte att jag inte förstår dig, jag har också haft mina perioder då jag grävt ner mig totalt för att jag känt mig så fruktansvärt oattraktiv och ful! Det absolut värsta för mig var (och är fortfarande det jag ogillar mest med mig själv) mina små grisögon med invända små ögonfransar (ja jag kan inte ens ha lösfransar på grund av mina invända ögonfransar så inte ens det kunde jag "avhjälpa"), min höga panna (omöjligt att operera alltså) och min ilsket vassa näsa och "huggtänder", ja jag tycker själv jag ser elak och bitsk ut.. inte bara ful!

Men vet du, en rolig och trevlig person som har roliga och intressanta intressen och åsikter, en person som får andra att trivas med sig själv genom värme och humor, en sådan person vill fler vara kompis med, umgås med och framför allt.. LEVA med än någon som har hela sitt livs fokus på utseendet! Oavsett hur snygg den människan än är.

Ok jag erkänner, folk kanske tittar på en vacker människa och beundrar dens vackra utsida en kort stund, men de flesta uppskattar faktiskt inte att andra är snygga, de blir mest bara avundsjuka. Ingen har så mycket falska "vänner" och så många fiender som den som till synes är snygg och framgångsrik. Och vad är det man vill egentligen?

Jo det man egentligen vill är väl att bli omtyckt och beundrad?

Jag lovar dig! Det känns så otroligt mycket bättre att bli beundrad för något bra man åstadkommit än att bli beundrad för sina snygga ben eller "vackra ögon"!  För det är inget man har kvar särskilt länge! Och även om man lyckas hålla sig "ung och fräsh" länge kommer modet att ändra sig och man är helt fel snart igen i alla fall! Ena året ska man knappt ha några ögonbryn och kort hår, nästa vår ska man ha buskigaste ögonbrynen och hårsvall som räcker här ifrån till ekvatorn!

Det viktiga är att hålla sig fräsch! Med det menar jag, ren och vårdad! DET är alltid attraktivt! Och speciellt på en person som dessutom har en trevlig  och rolig personlighet! (GUUD vad jag önskar att någon hade sagt just dessa saker till mig när jag mådde som sämst över mitt utseende!)

Har du tänkt på hur många idrottspersonligheter som uppfattas som snygga egentligen tex? Varför? Jo de har fokus på något annat som gör att de trivs med sig själva! De håller sig fräscha med hygien och träning. Inte trådsmala! (titta tex på Anja Pärsson) men kolla på henne utan skidställ! Visst är hon snygg??

Och något som gör att folk gillar en mer än om man är vacker är ett glatt leende! Även om tänderna är aldrig så sneda! Vem vill inte vara kompis med någon som gör att man blir glad???

KRAAAM!!!!

Tjeja - ful! Snart även riktigt gammal och tandlös! Men glad och älskad!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

shubbybunny
0

Jag håller 100 % med dig. Jag vet inte Hur gammal är du?!jag själv är jag 14 antingen äldre eller yngre än dig. Men jag ser inte heller såå perfekt ut. Men det viktiga är ju som du att det innersta är vackert! tänk om man är vacker men elak?! Ingen vil ju vara med med sånna person! Jag förstår inte riktigt ad ditt problem är! Är det så att du inte gillar ditt utseende och vill inte leva längre eller är du nöjd med ditt inre utseende?! STOOOR BAMSE KRAM

Never Give Up With Your Dreams

[Etteiluj]
0

3 - jag är 16

[Jossan456]
0

Alla är födda på olika sätt och det är inget man kan betämma och alla ser helt olika ut en del är smala en del är tjocka det är helt olika från person till person, Jag tycker att du borde vara stolt för den du är och skita i att jämföra dig med andra människor.

MiniSku-
0

Träna så kan du forma din kropp och bli mer nöjd med dig själv. Om inte annat så känner du dig piggare och gladare och tro det eller ej, man får bättre självförtroende om man tränar endast för sig själv.

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.