hur går man vidare?
jag vet inte hur jag ska förklara men jag gör så gott jag kan , o hoppas på några svar.. jag börjar skriva vad som hänt i mitt liv sen kommer frågan blir nog lättast så :)
_ i grundskolan var det 9 års av totalt mobbing, den var från ord till ibland slag, vart in kastad på skåp, dom fällde mig i trappor, dom sa allt ifrån hora,tjock ful,skabb till "du borde dö!"
det var mkt bråk hemma mellan mamma o pappa, dom skrek alltid åt varandra o tog inte ofta hänsyn till att jag var i närheten.
hade självmordstankar,
vänner svek o ljög, för att jag tydligen inte duger, o är patetisk o värdelös..
börja gå hos en psykolog som jag gjort i snart 1 år tror jag.
började skada mig själv, har ärr över hela vänster armen,
farfar dog den 18 juli (2013)
Men jag träffade en väldigt snäll o fin vän, o vi han träffa jag några andra bra vänner även pojkvännen som jag vart tsm med den 28 april(7 månader om 4 dagar)_
Meeen nu kommer den stora frågan..
hur kan jag gå vidare från smärtan från mobbingen o farfars död?
_när det blir mkt folk drar jag, klarar inte av folksamlingar,
jag är mindre o mindre med folk
kan inte sluta tänka på vad som hände i grundskolan och på farfars död. att jag ALDRIG får se han igen..
_
Vad kan man göra? vad ska jag göra?
Min depression höll på o göra så jag skulle mista min pojkvän, han var så nära å o ge upp för att jag kan må så sjukt dåligt ibland, o han ha själv ångest o sånt så han mår ju inte direkt bra över att jag blir deprimerad/ångestfylld var o varannan dag