Hur vågar ni?
Eller jag kanske ska skriva; hur orkar ni?
Jag är en ganska känslig person, sorg tar hårt på mig. Varje gång blir det värre som att den nya sorgen läggs på den gamla och det blir bara tyngre och tyngre. Jag är inte deprimerad, jag lever och skrattar och håller mig sysselsatt. Det är däremellan som det kommer över så hårt.
För varje gång jag förlorat någon så märker jag att jag har svårare och svårare att våga älska någon ny. Och när jag tänker på hur mycket jag älskar någon i mitt liv så kommer det över mig hur svårt det kommer vara att förlora hen. Jag sörjer den jag älskar även fast jag har dem kvar liksom, och jag får svårare och svårare att fästa mig vid någon ny. Jag håller en viss distans, jag tycker om men älskar inte.
Jag förstår att detta inte är bra, att jag ska vårda de bra minnena och släppa taget, att det inte hjälper att hålla kvar i sorgen men detta har inget med förnuftet att göra.
Fast helt ologiskt är det ju inte, det måste ju vara lättare att bara låta bli att fästa sig överhuvudtaget

Hm, borde finnas en "är du säker säker på att du vill publicera inlägget?" så man inte sitter övertrött och grubblande och skriver av sig på publika forum.
Inlägget blev mer personligt än vad jag är bekväm med och jag vill gärna ha hjälp av moderator/sajtvärd med att ta bort tråden
❤️🌺
För mig har det handlat om överlevnad. Men då kraschade jag också som 14-15 åring men har fått lära mig genom terapi och samtal att handskas med det jag har i mitt bagage. Allting finns alltid där och kommer upp till ytan, triggas igång av olika saker. Acceptera .
Oo, jag känner igen mig i det du skriver…..man vågar nästan inte älska någon ny person så som man älskat den person som inte finns mera …just för det ska göra så ont att förlora någon man älskar så. Sorg är den värsta smärtan känns det som….
Stor varm kram till dig ..❤️