Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 2082 ggr
beaast
2013-11-13 17:52
0

Jag saknar dig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

förlåt för en lång text. (allt hände detta år 2013)

Farfar for in o ut från sjukhuset i ca 6-7 månader, jag ha aldrig vare så orolig i hela mitt liv, jag förstod att det skulle hända,  Han var gammal, o sjuk, vägde mindre än 45, (han va rätt lång ) runt 1,70-1,80 så du förstår hur smal han var .. 

18 juli , min syster dotter fyllde 15 , skulle till henne o fira, men min syster var försenad, (hon hade råkat somnat om)
pappa ringde o sa att han skulle till sjukhuset , det var inte mer med de, jag visste ju att farfar låg där o pappa åkte ju dit varje dag ca 2-3 gånger 

så jag loggade in på fb  för att kolla lite o skriva en rad att jag skulle fira systerdottern..
men det första jag ffår syn på vad att min kusin skriver " R.I.P morfar <3"  det tog kanske 2-3 minuter innan jag insåg.. hennes morfar är ju min farfar..
jag ringde pappa med en stor klump i halsen frågar jag " har farfar dött? när dog han? varför sa du inget?

pappa svara" vem sa det hur fick du veta?"
jag saraade o sa "bodil skrev det på fb..

pappa vart så sjukt förbannad.. för farfar hade dött fr lite mer än 5 min sen o hon skrev ut de på fb direkt det var BARA tre st i familjen (på pappas sida) som visste om det, 
pappa hade sagt att han ville tatt jag skulle få veta det hos systerdottern , så han hade sagt det till mamma så jag skulle få veta de när jag hde folk runt om kring o inte när jag var hemma själv,

75% av hela familjen fick veta det via fb..

jag var så förbannad, ledsen o glad samtidigt.
arg/förbannad för tat jag hade fått veta det av de dära jävla fb..
ledsen för att jag aldrig skulle få se han igen, o att jag skulle få fira födelsedagen i sorg o saknad, (fyller år 31 juli)
men samtidigt glad. nu slipper han smärtan , nu slipper han medicinen o att åka in o ut från sjukhuset <3

Jag tänder ett lus för dig farfar! du kommer alltid att finnas i mina tankar!

Bilden är från begravningen, 
det var så jobbig, så smärtsam, men jag visste att nu mådde han bra igen . nu är han där han vill.. nu får han vara i sin stuga som han alltid velat vara i! <3

beaast
2013-11-13 17:53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina tårar rann aldrig så mkt som den gjorde efter han va begravd när jag var till gravplatsen o man verkligen ser var han är begravd (han ligger i en urna)
då jag verkligen insåg.. nu är han borta o nu ser jag aldrig han igen🌺
❤️

[Tilde!]
2013-11-13 17:55
2

❤️

[vinterflinga]
2013-11-27 08:28
0

Ooo….jag känner med dig ❤️ sorg gör så fruktansvärt ont…man förstår inte då det är som tyngst hur man ska orka hela sitt liv ….