Så ledsen
Mår allt annat än bra just nu.
I somras fick min farmor en mindre blödning i hjärnan men återhämtade sig bra.
Inatt fick hon en blödning igen och min farfar hittade henne på toan på morgonen.
Fick ett meddelande från min mor som löd såhär:
Pappa ringde nu… farmor är kopplade till resperator men andas lite själv okså. men hon har inte alls varit vaken sedan imorse. Hon hade fallit ihop på lilltoaletten och när farfar vaknade fick han ingen respons så han ringde ambulansen. Hon har inte varit vaken sedan dess. Läkaren hade deras nummer om det blir någon förändring.. till det sämre. Pappa sa att han inte hade något hopp om bättring..
Det var samma blödning i hjärnan som gått upp men omfattningen var mycket större och de ville inte/kunde inget göra.
Det finns en chans att hon aldrig vaknar upp igen
Är så grymt ledsen nu
/Emma
Min kusin som var på sjukhuset idag och såg henne idag skrev nyss:
Inge bra det går inte att göra ngt åt det så nu äre bara väntan så försvinner hon nog snart ifrån oss
/Emma
Min farfar dog för två år sedan i cancer, min mormor blev handikappad när mamma var 11 (hon blev påkörd av ett tåg :() och dog för 7 år sedan för att hon fick i halsen för hon sörjde sin mamma (gammelmormor) som dog en vecka innan av ålder. Min morfar dog i höstasav dubbelcancer och diabetes. Så jag vet, det är hemskt att förlora släktingar :( (sorry om jag snor din tråd).
Detta blir min första närmsta släkting som jag kommer att förlora. Farmor är den som stått mig närmast av alla i släkten.
/Emma
Känner med dig.
Mitt råd är att om du kan att åka och hälsa på din farmor.
Så kanske det känns lite bättre.
Min gammelmormor fick en blödning i hjärnan och hon dog tyvärr, dock var hon gammal så jag "unnade" henne det. Men såg henne aldrig en sista gång så min hjärna kan fortfarande inte"fatta" att hon är borta trots att det gått 15 år.
Kram på dig!🌺🤗❤️

Memento mori

Medarbetare för Julen
Hon somnade in sent igår (to) kväll..
/Emma
Känner med dig, min farfar gick bort på Lucia i lungcancer. Styrkekramar.
Imorgon är dags för begravning.. känner att det kommer bli jättejobbigt.. Vet inte hur jag ska klara mig igenom den.
Kommer nog att gråta och jag skäms så för att gråta inför andra.. :(
/Emma
candyme
Du ska aldrig skämmas över att du gråter. Att visa att man är ledsen är en styrka.
Min sons pappa tutade i honom att killar gråter inte. Och han gick efter vad pappan sagt.
Han mådde inte alls bra. Så jag har sagt till honom att det är starkt att visa att man är ledsen. Att man vågar gråta öppet.
Så jag hoppas att du gjorde det.
Att gråta är förlösande och läker själen inom en.
🌺