Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 439 ggr
Lindha_omplacering_skåne
4

Förlorat min man & min pappa!

Min man avled för 1 år sen den 7/8-2019 av lungsjukdomen KOL, han blev endast 45 år. Jag hade det riktigt riktigt jobbigt, då vi va gifta i 23 år. Fick värsta panikångest osv……kunde liksom inte hitta nån mening med livet längre 😔 I okt-2019 tog min ”frånvarande” pappa kontakt med mig, och vi fann verkligen varandra….. han höll vad han lovat, ringde/smsade mig varje kväll, firade min första ”ensamma” Julafton utan min man MED båda mina föräldrar (har inte hänt sen jag va väldigt liten) + med min son o svärdotter. Pappa köpte ny säng till mig, ja han ställde verkligen upp för mig och det kändes som att denna gången menade han allvar o jag kände att det va ödet att han skulle komma in i mitt liv när det va som mörkast o hjälpa mig upp igen ❤️ Den 19/3-2020 (7 mån efter min mans bortgång) kommer 3 poliser hem till mig o säger att Pappa hade knivmördats kvällen innan…. Asså jag kan inte ens beskriva vilken chock, sorg, förtvivlan, ilska osv…… HUR tar man sig vidare efter detta?

Lindha LG

[Nalle1976]
2

Det finns riktigt bra hjälp att få när det gäller att bearbeta sorg, vänd dig till sjukvården. Styrkekram!

MonicaLagerquist
2

Säger som Nalle1976.

Ring VC och be om hjälp.

🌺

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Stackars dig ! 😪 Det måste verkligen va jobbigt för dug . Har du ingen annan närstående du kan prata med ? För jag skulle inte ta kontakt med någon myndighet / läkare eller teraupeut tex, Eller någon annan . Men vi är olika alla människor . Hoppas du får den hjälpen / stödet du behöver. Styrkekramar , Soligajag1 ☀️❤️

HH 🙂

Vixxen
1

Förstår att du har det tufft!