Sorg iFokus

Sorg

Etikettmedlemmarnas-berättelse
Läst 1260 ggr
EvaG
0

12 år har gått

Nu har det gått 12 år sedan vår då sexåriga dotter gick bort efter vad man brukar säja en tids sjukdom. Vi var förbereda, men vad hjälpte det. Min sambo och jag sörjde på olika sätt. Jag ville prata och gråta. Han blev tyst och höll allt inom sej. Vi kunde inte stötta varandra och gled mer och mer ifrån varandra. Fyra år efter vår dotters bortgång separerade vi. Har efter det försökt prata med honom, men inte fått någon kontakt. Nu har han ett nytt förhållande och det äre jag glad för. Själv arbetade jag hårdare än tidigare och skaffade dessutom ett extraarbete. På arbetet fick jag inte tid att tänka, men på extraarbetet kom sorgen över mej gång på gång. Det hjälpte mej att komma över den värsta sorgen. Personen jag arbetade tillsammans med lyssnade och ställde upp på alla nyckler jag hade. Ett otroligt stöd. Mina väninnor var oxå toppen. Det var bara för mej att prata och gråta. De ställde upp i vått och torrt. Väninnorna och arbetskamraterna var mitt stöd. Min bror och mor bor i USA.
Nu 12 år senare kan jag prata om min dotter utan tårar och till och med visa bilder på henne. Visst kan jag fortfarande gråta då och då, men inte som förut. Nu känner jag att jag har ett nytt liv, men minnet av min dotter finns kvar.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Axna
0

Först och främst vill jag verkligen beklaga att din dotter inte lever längre!

Sen vill jag också säga att du tar upp verkligen en viktigt sak. Män och kvinnor sörjer olika, oavsett hur lika dem är.

När vi miste våran dotter, blev vi inbankade ifrån alla håll, speciellt sjukvården. Dem sa rent ut sagt att vi måste ha det i bakhuvudet. I början söjer man lika. Bägge två vill prata om vad som har hänt. Men sen dröjer det inte så länge att man sörjer olika. Män vill oftast inte prata om det, dem vill gå vidare. Medans kvinnor vill fortfarande prata om det hela tiden. Kvinnor har behov att prata, män har inte det behovet, 

Har man inte det i bakhuvudet att man kommer sörja olika, antingen så går det åt helsike med äktenskapet. För man kan inte acceptera att man sörjer olika och att man inte har kunnat hitta någon slags mellanväg mellan sig för sorgen. Eller så accepterar man det och man blir ännu tajtare i äktenskapet. Kommer skriva en artikel om det lite senare.

Jag är glad att du känner att du har fått den hjälp och stöd du behövde samband med din dotters bortgång!

/Chatarina

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

AnneN
0

Jag beklagar sorgen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

EvaG
0

#2 Tack
#1 Du har nog träffat helt rätt och vi kom ifrån varandra.

Medarbetare på Vilda västern iFokus