Mer än en sorg.
Jag har läst igenom ganska mycket här nu. Och det gör ont och man blir väldigt påmind om alla som försvunnit en ens liv. Var på 9 begravningar på tre år.
Jag förstår allas saknad av djur och människor som betytt mycket för en. Det är fruktansvärt tungt att bära med sig. Sänder mina tankar, styrka och värme till var och en av er här.
Men det finns så mycket mer sorger och jag blir förvånad att dom inte syns här. Dock är ju sajten ny, fast sen kanske man inte vågar heller.
Jag tänker då på sorgen av en förlorad barndom. Sorgen av föräldrar som inte finns, fast dom lever, som aldrig har funits där. Sorgen av psykisk/sexuell misshandel som barn. Sorgen man upptäcker som vuxen när man förstår vad man gått miste om i sitt liv! Sorgen av ensamhet.
Jag hoppas så att fler vågar ta denna sidan som en möjlighetatt bearbeta sina sorger, att ta hand om sig och se.
Styrka till er! /Zmulan
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Lugn, Zmulan! Det kommer, det kan jag lova dig. Det finns så många sorger att man knappt kan räkna dom alla. Sorg tillhör livet lika mycket som glädjen, så är det.
Och när fler hittar hit kommer det att komma andra sorger.. (lät knepigt det där men jag tror du vet vad jag menar ) 

Skruttis! Jag förstår precis vad du menar! Det var mer en tanke och lite ett sätt att få andra att kanske våga. Fick känslan själv om att sidan bara skulle handla om de vi mist i livet. Ville mest visa för alla att det finns mer, kanske för att få folk att våga kliva in här och skriva om andra sorger i livet. =)
Tror att sidan kommer utvecklas väl och att många människor kommer finna en tröst av att vara här. När man är som ensamast kan det vara skönt att det finns någonstans där man kan få ta plats och få stöd! Då kan internet vara en bra ventilations plats.
/Zmulan
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Håller med dig, Zmulan. :-) Sorg är så mycket, förlorat arbete, minimal ekonomi, operatoner av olika slag, gamla vänner som sviker, förlust av något privat.. Det finns så många varianter!

skruttis tog orden ifrån min mun! 
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)