Sorg iFokus

Sorg

Etiketttänd-ett-ljus-för-nära-och-kära
Läst 998 ggr
Zandra---83
0

Snart 2 år sen

Jag bara säga säga att det är bra med en sådan här sajt.

Det är snart eller ja om ungefär 2,5 månad så är det 2 år sen min pappa gick bort. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Han var den av mina föräldrar som jag de sista åren hade bäst kontakt med. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt och sagt att jag önskar att det var mamma som dog i stället för pappa, vissa tycker jag är hemsk när jag säger så, men det är så jag känner eftersom jag hatar min mamma. Jag vill inget hellre än att pappa ska komma tillbaka och att förlora pappa på det sätt jag och mina syskon gjorde är ännu värre då han dog av varnvård inom äldreboendet och hemtjänsten. Jag orkade aldrig göra en anmälan på dom, men jag kommer heller aldrig att förlåta dom för det de gjorde mot min papppa.

Jag kommer aldrig att glömma dej. Även om jag tagit bort det ända jag ärft efter dej så kommer ärren alltid att finnas kvar på fötterna vilket jag är glad för. Jag älskar dej pappa.

Axna
0

Jag beklagar verkligen sorgen!

/Kram

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Zandra---83
0

#1 Tack, det samma.

Kramar

[Norum]
0

Ha inte dåligt samvete för att du önskade att det vore tvärtom! Tror att alla har såna tankar.. det är fullt naturligt.

Axna
0

Jag kan säga att jag verkligen önskade att min farmor skulle dö istället för min mormor. Det är som skruttis säger, det är helt naturligt och inte dåligt samvete för det!

Kram

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

AnneN
0

Jag beklagar sorgen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zandra---83
0

Det har jag inte, men de flesta jag säger det till tycker jag är hemsk. Men eftersom jag ändå inte har någon kontakt med mamma så saknar jag inget om det hade varit hon istället för pappa. Han lyssnade och brydde sej i alla fall när jag berättade en sak, vilket mamma ej gjorde och därför har jag ej längre någon mamma om jag säger så.

Zandra---83
0

Idag är det ingen bra dag, saknaden efter pappa är hemsk. Jag saknar han så otroligt mycket. Idag är det 1 år och 10 månader sen han dog. Det är så mycket jag skulle vilja berätta för honom som jag inte kan. Jag gråter och gråter och ögonen svider av alla tårar.

Jag älskar dej så otroligt mycket, pappa.

AnneN
0

#7 kan tipsa om en terapi form som kallas "tomma stolen", ställ en stol mitt i rummet och föreställ di att din pappa sitter på den, tala sedan om precis vad det är du vill ha sagt till honom.

Visst det är inte samma sak som om du hade kunnat tala till han medan han levde men det kan lätta lite i allafall.

Kramar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zandra---83
0

#8 Tack för tipset, men nej det funkar inte för jag har ett gosedjur som pappa fick av mej efter att han bliv sjuk första gången och då skulle jag lika gärna prata med den, men det fuckar inte, tyvärr.