Sorg iFokus

Sorg

Etikett: problematik-vid-sorg
Läst 1132 ggr
AnneN
1

Hann du inte säga allt du ville?

Har du något du vill ha sagt till någon men inte kan pga att den personen avlidit?

Då kan jag tipsa dig om en form av gestaltterapi som kallas "den tomma stolen".

Ta en stol och ställ den mitt i rummet, föreställ dig att personen du vill prata med sitter på den tomma stolen.
Sedan kan du säga precis vad du vill ha sagt till personen som "sitter på stolen".

Ok, det är kanske inte samma sak som om du hade hunnit säga det till den personen mendan han/hon fortfarande var vid liv, men det kan ändå på något sätt kännas lite lättare att få det sagt ändå.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Axna
0

Ett väldigt bra tips, AnneN!

Kram

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

AnneN
0

Tack =) Kom på att jag hade läst om det på psykologin för ett tag sedan så tyckte jag att det kunde passa in här.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Jag pratar ofta med mina som har gått bort, inte behöver jag någon stol inte. De hör mig ändå! Dom är så nyfikna av sig att de är här hos mig och kollar så att jag sköter mig.Passar då på att ta ett snack med dom. :-)

LillanyfiknaIza
0

Vad härligt! Jo då här har jag provat många gånger… men det som var lite kul var när jag "gick i genom en liten sorg" så ville jag så gärna att en person jag tycker mkt om skulle hjälpa mig - som är levande! och senare så fick jag veta att hon hört mig genom telepati. "Jag vet att du är ledsen, jag har både hört o känt det" Det var häftigt, så hon hjälpte mig på sätt o vis ändå.

Men övningen är kanoners!