Sorg iFokus

Sorg

Etikettsorg
Läst 909 ggr
Gasa
2008-11-09 00:21
0

Det gör så ont!

Min morfar gick bort i tisdags efter 1½ år av sjukdomen j-la cancer!! Mitt hjärta brister för den morfar som jag spenderat mina dagar med i 21 år. För den morfar som varit med och uppfostrat mig, tagit hand om mig och väglett mig. Det var ju jag och han….

Det gör så jä-la jä-la jä-la ont!! Jag vet att man förmodligen inte får svära men det är bara det jag kan just nu….tårarna trillar oavbrutet och fastän det var det vi önskade att han skulle få frid från sin hemska sjukdom så brister mitt hjärta. Förnuftet har ingen talan och själen får ett djupt sår hos mig.

På fredag är det begravning, jag måste vara stark. Ta hand om min mormor och klara av det här, jag vet bara inte hur.

Sov gott Morfar, hoppas att du inte har ont längre och jag hoppas att i si di sä.

_Edit: Har fixat lite på det värsta språket..

Åsa/medarbetare_

sigge111
2008-11-09 00:51
0

Lilla gumman ….. man måste inte alltid vara stark. Jag förstår att du saknar din morfar, oändligt. Men hur konstigt det än låter för dig just nu så kommer det så småningom att kännas mindre svårt.

Morfar behöver inte plågas av sjukdomen längre, han var här på jorden för att fylla på sin "kunskapspåse" och nu är det som skulle göras, gjort. Bla, vara morfar till dig, en underbar tjej.

Din mormor har tur som har dig! Det är hennes livskamrat som gått över till andra sidan. En människa som hon haft vid sin sida i många år. Nu har hon dig. Ni får försöka stötta varandra så gott det går.

När min son gick över till andra sidan så trodde jag inte att något sådant var möjligt att överleva men tiden går och på något sätt kommer man ut ur denna kris, starkare och med större insikt än innan.

Många hjärtliga kramar till dig och din mormor.

trullsan
2008-11-10 18:57
0

Ja det gör ont! och det är orättvist. Jag miste min man för 5 veckor sedan, han fick veta i maj att han drabbats av cancer. Trots detta gav han aldrig upp han kämpade det har gjort att jag kan vara stark.

För på något sett känner jag att trots att han inte finns fysiskt längre så finns han i alla fall hos mig, när det känns extra tungt så plockar jag fram bilder, minnen av honom som han var som frisk.

Man är starkare än vad man tror , så länge man har någon att dela sin sorg med. Det hjälper att prata och skriva av sig