mist min mamma
den 10/10 blev mamma akut sjuk, åkte in till sjukhuset, där dom besluta en operation, när dom öppnade henne såg läkaren en propp som fastnat och strypt hela tunn tarmen. Vi fick då budet att det rörde sig om ett par tim upp till ett par dygn för henne att leva. Denna chock som sänkte över oss går inte med ord beskriva, vi åker in till henne. får med det första besöket bra kontakt, är ett par tim hos henne på natten, beslutar att åka hem. Åker tillbaka dan därpå, då hon försämrats mycket, var en syn så hemsk att se sin älskade starka glada mamma ligga där, så hjälplös och bara invänta sin egen död. Vi var hos henne ibland var det som hon var med oss, ibland var hon inte där. Så kl 11 på kvällen somnade hon in. Allt var som en tjock dimma så fort så ofattbart så hemskt. 66 år blev hon fyra barn miste sin mamma, 7 barnbarn miste sin mormor/farmor, en pappa som miste sin livskamrat. Jag saknar henne så mycket, jag vet att hon finns där med oss men på ett annat sätt än förut. med detta vill jag skänka min mamma för allt hon gav för allt hon var för mig i både sorg och glädje. Må alla änglar vaka hos henne ge henne frid och ro.
Saknaden kan vara nästan öronbedövande ibland. Man hamnar i en tjock, smetig dimma och bara trampar vatten. Att det kommer att bli lättare vet du redan men.. Inga ord kan hjälpa dig just nu och jag är inte så säker på att det är det du behöver just nu. Minns henne, älska henne, ta hand om din pappa och övriga familjen, var tillsammans och känn gemenskapen. Tänd ett ljus, lev i sorgen ett tag. Allt har sin tid och en dag kommer glädjen och skrattet tillbaka igen.
Det är riktigt tungt att förlora någon nära. Jag har inte förlorat varken min pappa eller mamma men jag har förlorat både min morfar och farfar. Morfar dog för snart 5 år sen och min farfar dog för lite mer än en månad sedan. alltså 4 okt. Riktigt tungt och man kan inte ana hur mkt man ska sakna dem förens dem är borta.
Jag lovar dig att din mamma finns där hos dig och vakar över dig och beskydda dig, hon kommer säkert få dig att känna dig trygg och hon kommer säkert få dig att tänka på olika saker som du inte visste att du skulle göra.
Beklagar sorgen !!
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag önskar att jag inte visste något om det du går igenom men tyvärr gör jag det… Jag drabbades av samma chock bara en vecka efter dig. Min mamma, 56 år, drabbades av en massiv hjärnblödning och hennes liv gick inte att rädda trots en akut operation på NIVA i Linköping.
Hur går det för er alla? Här har första månaden precis passerat och mörkret är lika kompakt än… Har du barn? Jag har en liten flicka som är den bästa medicin man kan tänka sig, men på själva livet har jag blivit bitter, arg och besviken.
Vill du prata mer med en i samma sits, hör gärna av dig.
Kramar från Sofia