Sorg iFokus

Sorg

Etikettmedlemmarnas-berättelse
Läst 1674 ggr
LiindaH
0

När sorgen inte tar slut.

Just i detta skedde känns det som att alla går bort från mig.

Först min kompis som gick bort den 18 / 10, det skrev jag i en annan tråd.

Lördagen efter, den 25 / 10 så gick min kompis morfar bort, en helt underbar människa jag haft jätte bra kontakt med.
Åh som jag som min lilla extra morfar.
Tyvärr var detta väntat då hans inre organ slutade att fungera.

Tårarna har vart många på grund av dessa 2 helt underbara människor, men inte ska man tro att sorgen tar slut där heller.
Det är tydligen bara början….

Lördagen efter, dvs nu i lördags gick åter igen 1 bort.
En kille jag var som en storasyster åt.
Han var bästa vän med min guddotter, åh han har alltid vart en glad och sprallig kille.
Han vart överkörd av ett tåg.

3 lördagar i rad, känns som att det bara är att vänta och se vem som går bort nästa lördag.

Räcker det inte med att man ska försöka övervinna sin sorg på 1???

// Liinda

David
0

Livet är inte rättvist!! Gråter

Du har mina djupaste tankar hos dig! *kramar om*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LiindaH
0

Nej jag fattar inte varför alla jag håller kär ska dö !

// Liinda

[Norum]
0

Vet hur det känns..På 9 år har jag förlorat 12 stycken.. Anhöriga, vänner, släktingar och bekanta. Ibland känns det som att det aldrig tar slut. Och för att vara riktigt krass: det kommer aldrig att ta slut heller. Livets gång och allt det där.. Ju längre tid jag själv är med, ju fler kommer jag att förlora. Så är det ju.. Men å andra sidan, de finns kvar i mitt hjärta och sen när min tur har kommer, då träffar jag dom igen. De är bara borta för tillfället.. Så tänker i alla fall jag.. :-)

sigge111
0

Det är som om hela världen rasar när man "förlorar" en kär vän/anhörig. Jag har också många nära och kära som gått över till andra sidan. Det som varit jobbigast, och är fortfarande helt ofattbart, var när en av mina söner omkom i en arbetsplatsolycka för drygt ett år sedan. Jag har fått mycket hjälp i mitt sorgearbete genom meditation och att "koppla upp mig" på samma frekvens som andevärlden. Försök att lära dig vilka "verktyg" du ska använda dig av för att få kontakt…. För mig är det en stor tröst att kunna "tala" med andar, även om det inte alla gånger är den eller de som jag skulle vilja tala med men det ger mig en 100 %-ig övertygelse om att det finns något mer efter det att våra tillfälliga, skröpliga kroppar ger upp. Vi kommer en dag, att mötas igen! :-)

emwa
0

Jag tänker på dig..

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

LiindaH
0

Ja, livet är faen inte rättvisst.
Just nu känns det som att livet inte vill att jag ska finnas här.
Att någon straffar mig och gör så att jag ska bryta ihop.

Som jag skrev i tråden, och undrade vem som stog på tur…
Det var min katt….. Min älskade lilla Sveisen…
Hon vart mördad av en hund..

Så 4 helger i rad…
Åh jag har inte sörjt någon speciellt.
Men det känns nu, orkar inte med något.
Har så mycket att göra, men orkar inte ens göra något.

Orkar inte ställa upp på mina vänner, orkar inte med mina djur.
Orkar inte med någon. Vill bara försvinna. Gråter

Ta mig härifrån NU !

// Liinda