Sorg iFokus

Sorg

Etikettproblematik-vid-sorg
Läst 3599 ggr
LiinaBeax
0

min pojkväns pappa har dött!

Hej! Min pojkväns pappa dog för några veckor sedan och jag vet inge vad jag ska göra/säga för att trösta honom när han behöver det, jag känner mig så otillräcklig! Har ni några tips och råd på vad jag kan göra?

[Norum]
0

Man kan faktiskt inte göra så mycket.. Mer än att finnas till! Sällskapet av någon som man älskar och är trygg med räcker långt. Du ska absolut inte känna dit otillräcklig, för jag är säker på att du är guld värd. Sorgen måste få den tid som din pojkvän behöver men samtidigt så behöver han trygghet, värme och känna tillhörighet. Och det ger du väl honom? Visste väl det! :-)
Fortsätt med det så kan det inte gå fel..

SimsBrooke
0

Jag tycker du ska vara nära honom, alltså sitta i soffan eller liknande och lixom bara hålla om honom UTAN att prata. Lixom låta honom gråta ut om han behöver dä. Och du kan inte göra annat än att finnas till..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

siberlina
0

pyssla   om din  pojkvän . gör frukost  och laga  god  mat   till han. och ge    han lite massage.visa  att    du  bryr  dig. och  be han  berätta  något roligt  minne    av  sin   pappa..  så han kan  skratta  lite, jag  förlorade  min mamma   när jag var    15 år. och min pappa  dog  för  snart  5  år sen . och det   är  mysigt  att  prata  minnen  om sina  föräldrar..