Ett ljus för...
Jag vill tända ett ljus för alla husdjur jag mist genom åren.
Marsvin, kanin, hamster…
Men även katten Moltas som vi hittade i skogen, övergiven, när han var bara några veckor gammal. Vi hade honom i 3 år innan han, den 28 december 2003 blev ihjälbiten av grannhunden när han var ute i trädgården på morgonen. RIP.
Ett för katten Slalom som kom och tiggde mat av oss bara några dagar efter att Moltas lämnat oss. Vi tog in honom och matade honom, och fram tills den 16 november 2007 var han vår älskling. På morgonen den 16/11 blev han hastigt sjuk, vi åkte in med honom till djurkliniken där han konstaterades med FeLV-viruset, dvs tumörer i hela kroppen. Han togs bort direkt och vi satt hos honom hela tiden. RIP.
Och ett ljus för hästen Quito, min medryttarhäst i ca 1 år. Avlivades pga fång och hovböld sommaren 2005. RIP.
Sist men inte minst vill jag tända hundratusen ljus till min älskade häst Wind of Fields, min bästa vän i fem långa år (2003-2008). Hon var perfekt på alla sätt och vis och jag har aldrig älskat en häst så mycket.
Den 31 augusti 2008 red jag henne för sista gången och jag anade inte att den 15 september skulle hon vara borta föralltid. Jag fick aldrig säga hejdå - jag kom dit den 20 september och då fanns hon inte kvar i hagen. Om jag bara vetat att den 31/8 hade varit sista gången jag såg henne…
Hon var blott 13 år gammal och pigg och glad - däremot med en åkomma i hovarna som gjorde att hon inte höll länge till… RIP älskade vän.
----------------------------------------------------------
Slalom lämnade en underbar kattunge efter sig (han var okastrerad hankatt) så idag har vi hans dotter Agnes och Agnes mamma Mimmi hos oss.
Wind of Fields (Windy) lämnade sitt underbara föl Wild Wonder kvar. Wilda är 2½ år nu och jag träffade henne första gången när hon var 4 timmar gammal, så vi har ett starkt band.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Det är tråkigt när man mister sina djur… Den sorgen kan sitta i många år…

Har idag mist en älskad katt, vår gosegubbe Gorm gick bort i eftermiddags. Han blev drygt 11 år. Vi har haft honom sedan han var tre månader. Vill tända ett stort ljus för honom för all den glädje och kärlek han gav oss.
Jag tänder också gärna ett ljus för de innerligt älskade katter vi fått förmånen att ha hos oss: Sessie, vår första huskatt. Birmakatten Fia. Vår lilla Rusi-busa som bara blev sex år.